| کد خبر: 218488 |

عضو کمیسیون عمران مجلس:

◄ طرح اقدام ملی مشکل کمبود مسکن را رفع نمی‌کند

اردبیل| عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در این مقطع نمی‌تواند مشکل کمبود مسکن را در کشور رفع کند.

تین نیوز

اردبیل| عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در این مقطع نمی‌تواند مشکل کمبود مسکن را در کشور رفع کند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: کمبود 400 هزار واحد مسکن در طول سال با برنامه‌های مقطعی رفع نمی‌شود که ضرورت دارد دولت ظرفیت بخش خصوصی را برای ساخت مسکن به میدان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تدبیر مناسب مجلس برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی به نظر می‌رسد با یک برنامه بلندمدت می‌توان در بخش مسکن به شرایط تعدل عرضه و تقاضا رسید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای اجرای بخش عمده‌ای از طرح اقدام ملی تا پایان دولت دوازدهم گفت: اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر مثبت و قابل تقدیر است.

بدری بیان کرد: این وزارتخانه باید با پرهیز از نگاه مقطعی نگاه درازمدتی را در حوزه سیاست‌گذاری منطقی در بخش مسکن اعمال کند تا بستر و زمینه تولید و عرضه آن به شکل مناسب فراهم آید.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها همچنان نیاز به تولید مسکن احساس می‌شود تا جوانان و افراد فاقد مسکن وارد از مزیت سرپناه مناسب بهره‌مند شوند که انتظار می‌رود در این سیاست‌گذاری برای گروه‌های آسیب‌پذیر نیز تدبیری ویژه اندیشیده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیاد مسکن در اقدامی انقلابی ساخت مسکن محرومان را در کنار تولید مسکن ارزان قیمت در دستور کار قرار داده که انتظار می‌رود در دو سال آینده این برنامه‌ها به تولید مسکن در شهرهای کوچک منجر شود.

بدری اضافه کرد: البته اعمال سیاست‌های تشویقی برای سازندگان و همچنین کمک به توانمندسازی نظام مهندسی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد که از طریق مجلس و دولت مهندسان جوان در این عرصه مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    آخه مگه گرانی مسکن ناشی از کمبود مسکنه؟ مگه خودتون نمیگید دو میلیون خونه خالی داریم ؟ چرا آدرس غلط به جامعه میدین؟ در ساخت مسکن و نیمه کاره رها کردن امثال پروژه های مسکن مهر چه نونی خوابیده؟ برای چه کسانی؟