| کد خبر: 218483 |

◄ رشد صنعت پیشرفته ریلی در سوییس با افتتاح تونل جنری

طولانی ترین، مهمترین و عمیق ترین تونل ریلی اروپا متعلق به سوییس است که سال 2018 افتتاح شده و در دل کوه های آلپ قرار دارد. حالا اما در روزهای گذشته تونل جنری در سوئیس افتتاح شده تا حمل ونقل ریلی را در پیچ و خم رشته کوههای آلپ آسانتر و سریع تر کند.

تین نیوز

طولانی ترین، مهمترین و عمیق ترین تونل ریلی اروپا متعلق به سوییس است که سال 2018 افتتاح شده و در دل کوه های آلپ قرار دارد. حالا اما در روزهای گذشته تونل جنری در سوئیس افتتاح شده است.

به گزارش تین نیوز، این تونل بخشی از برنامه راه آهن سوئیس برای نوسازی شبکه راه آهن و اتصال شمال و جنوب آلپ است. سه تونل زیمربرگ (Zimmerberg)، گوتهارد (Gotthard) و جنری (Ceneri) بخشی از شبکه راه آهن روتردام – جنوا است. فلسفه ساخت این تونل های نیز این است که کوههای آلپ یک مانع طبیعی در برابر ارتباط  مرکز و جنوب اروپاست و ارسال کالاهای ایتالیایی به مرکز اروپا و محصولات آلمانی به جنوب اروپا به معنای گذر هزاران کامیون از گردنه‌های پرپیچ و خم کوهستانهای آلپ است. بنابراین با تکمیل تونل جنری این ارتباط کامل و حمل و نقل بار برای قطارهای باری با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و جابجایی مسافر با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت میسر شده است.

از بین تونل های تازه تاسیس، تونل گوتهارد بطور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما تنها یک شافت از تونل های جنری و زیمربرگ راه‌اندازی شده‌است و شافت دوم آنها تا سال 2030 تکمیل خواهد شد.

تونل جنری دارای 15.4 کیلومتر طول دو شافت به قطر 9.4 متر با فاصله 40 متر از یکدیگر است. این تونل دو شهر لوگانو و بلینزونا (Lugano و Bellinzona) را به هم وصل می کند. ساخت تونل در سال 2006 شروع و در سال 2020 یکی از شافتهای آن کامل شده‌است.

گفتنی است که سه تونل زیمربرگ (Zimmerberg)، گوتهارد  (Gotthard)و جنری (Ceneri) در ارتفاعی کمتراز 500 متر از سطح دریا ساخته‌ شده‌اند و هزینه ساخت تونل ها با مالیات سوخت و ارزش افزوده، عوارض جاده از کامیونهای سنگین و وام های دولتی که باید ظرف یک دهه بازپرداخت شوند، تامین شده است.

بانک کردیت سوییس از جمله مزایای اقتصادی این تونل ها را حمل راحت‌تر کالا و رشد بیشتر گردشگری شمرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ceneri