| کد خبر: 218447 |

تکمیل ۵۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی تا پایان دولت دوازدهم

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها از ساخت ۵۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی تحت عنوان پروژه‌های مربوط به جهش تولید خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها ساخت کنارگذرهای آزادراهی است که با تکمیل آنها در کنار شهرهای بزرگ از ترافیک داخل شهرها کاسته شد.

تین نیوز

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها از ساخت ۵۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی تحت عنوان پروژه‌های مربوط به جهش تولید خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها ساخت کنارگذرهای آزادراهی است که با تکمیل آنها در کنار شهرهای بزرگ از ترافیک داخل شهرها کاسته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دولت از سال ۹۶ تلاش‌کرد تا با نهایی شدن قرارداد ساخت ۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید به ارزش وقت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بسیاری از حلقه‌های مفقوده در کریدورهای مهم ترانزیتی کشور را تکمیل کند، از آن زمان تاکنون آزادراه همت – کرج در استان های تهران و البرز به بهره برداری رسید و دولت توانست پروژه کنارگذرجنوبی تهران را به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برساند.

خدایار خاشع در خصوص تکمیل مسیرهای آزادراهی جدید در دولت دوازدهم، گفت: بیشترین حجم ساخت آزادراه، تکمیل آزادراه نیمه ساخته، شروع احداث و انجام قراردادهای آزادراهی در دولت تدبیر و امید انجام شد.

وی ادامه داد: شاید افتتاحیه‌های کمتری در این دولت داشتیم که آن هم به دلیل گران شدن ساخت راه بود اما دولت تدبیر و امید در ساخت کنارگذرها در شهرهای بزرگ همت زیادی داشت و توانست با ساخت آزادراه‌ها از ترافیک داخل شهرها جلوگیری کند.

به گفته خاشع اکنون ساخت هر کیلومتر آزادراه در مسیرهای کوهستانی به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که بودجه‌های عمرانی از عهده آن برنمی‌آید اما هیچ کارگاه عملیاتی در این مدت یعنی از زمان افزایش نرخ ارز تعطیل نشده است و ساخت راه‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به افتتاح «آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان» که به زودی با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد، ادامه داد: احداث کنارگذرها نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی داخل شهرها و کنترل مصرف سوخت دارند و دولت تدبیر و امید نیز از ابتدا تلاش کرد با ساخت و تکمیل کنارگذرهای آزادراهی هم حلقه‌های ترازیتی مفقوده را تکمیل کند هم مانع ورود کامیون و خودروهای سنگین به درون شهرها شود.

به گفته خاشع، آزادراه شرقی کنارگذر اصفهان نیز علاوه بر اینکه ۴۰ کیلومتر راه رسیدن به جنوب را نزدیک می‌کند از ترافیک داخل استان جلوگیری کرده و همچنین یکی از حلقه‌های مفقوده آزادراهی را تکمیل می‌کند.

وی گفت: این آزادراه بخش مرکزی کریدور شمال ـ جنوب کشور است، یعنی کریدوری که از تبریز شروع می‌شود و تا بوشهر امتداد دارد و از آن طرف حلقه میانی بین رفت و آمدهای شمال و جنوب کشور است.

این کارشناس و سرمایه گذار در حوزه راه ادامه داد: اکنون مهترین کنارگذر در کشور پروژه کنارگذر جنوبی تهران است  که از تردد ماشین‌های سنگین به استان البرز و تهران جلوگیری می‌کند و آلودگی در دو شهر بزرگ را کاهش خواهد داد. این پروژه، بخشی از کریدور غرب به شرق کشور است که سهم مهمی در کاهش ترافیک ورودی به جنوب تهران و بزرگراه آزادگان دارد،  به گونه‌ای از ترافیک موجود در آزادراه‌های تهران-کرج و بزرگراه‌های شهری تهران و کرج کاسته و موجب می‌شود تمام خودروهایی که از استان‌های غربی به سمت شرق کشور در حرکت هستند، بدون نیاز به ورود به شهرهای کرج و تهران، با تردد روان از این دو استان عبور کرده و گلوگاه ترافیکی استان‌های تهران و البرز رفع شود.

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی تحت عنوان پروژه‌های جهش تولید با وجود افزایش هزینه‌های ساخت اکنون در حال تکمیل است، گفت: آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، فاز ۲ پروژه آزادراهی اراک – خرم‌آباد به عنوان حلقه مفقوده کریدور تهران- بندر امام و باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال و هم چنین کنارگذر منجیل و فاز اول پروژه آزادراهی تبریز - مرند به عنوان حلقه مفقوده کریدور تهران- بازرگان در این دولت آغاز شد که بخش زیادی از آن به افتتاح نزدیک است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.