| کد خبر: 218417 |

همزمان با افزایش سفرها به شهرهای شمالی انجام شد؛

◄ تمهیدات کرونایی راه‌آهن شمال، جدی‌تر از قبل

با اعلام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها کار جابجایی مسافر از سر گرفته شده است و تمام مسافران در ورودی و خروجی ایستگاه‌های راه آهن غربالگری می‌شوند و تمام ایستگاه‌ها هم به طور روزانه ضدعفونی می‌شوند.

تین نیوز

در حالی که شیوع کرونا در شهرهای شمالی کشور همچنان در مرز خطر قرار دارد و وضعیت قرمز است، مردم نیز همچنان به این شهرها سفر می کنند و آمار ابتلا را نیز بالاتر می برند.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل راه آهن شمال در اینباره با بیان اینکه به دلیل شیوع بیشتر کرونا در شهرهای شمالی و ورود بیشتر مسافران در روزهای اخیر تمهیدات کرونایی نیز با جدیت دنبال می شود، گفت: با اعلام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها کار جابجایی مسافر از سر گرفته شده است و تمام مسافران در ورودی و خروجی ایستگاه‌های راه آهن غربالگری می‌شوند و تمام ایستگاه‌ها هم به طور روزانه ضدعفونی می‌شوند.

خدایار طالبی در اینباره اضافه کرد: زمانی که قطار برای مسافرگیری به ایستگاه پل سفید می‌رسد، تمام ملحفه‌ها شسته و ضدعفونی می شوند و کل واگن‌ها سمپاشی می‌شوند و قبل از اینکه دوباره مسافران سوار قطار شوند، چمدان‌ آنها مورد ضدعفونی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه ما تمهیداتی در خصوص مقابله با کرونا اندیشیدیم به این صورت که افرادی که ماسک ندارند اجازه ورود به قطار را ندارند و بهانه‌ای برای عدم استفاده از ماسک پذیرفتنی نیست، افزود: تمهیداتی اندیشیده  و دستگاه‌هایی تهیه شد تا کرایه قطارهای مسافری چه در ایستگاه و چه در قطار به صورت الکترونیکی پرداخت شود تا استفاده از وجه نقد به صفر برسد.

طالبی با بیان اینکه قطارهای محلی روزانه در هشت رام جا به جایی مسافران را در مسیر تعریف شده راه آهن شمال انجام می‌دهند، اظهار کرد: استفاده از قطارهای محلی برای مردم به صرفه است چراکه کرایه قطار از پل سفید تا گرگان هشت هزار تومان است در حالیکه چنانچه مسافر بخواهد از وسیله حمل و نقل دیگری استفاده کند باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیوع کرونا شمار مسافران قطارها را کاهش داده است، افزود: تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در کاهش میزان مسافران موثر بوده است به طوری که از صد در صد ظرفیت جابجایی مسافر در قطارها تنها 30 درصد ظرفیت آنها تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش را کاهش ظرفیت قطار در برخی مسیرها نظیر ساری – مشهد عنوان کرد و افزود: در همه مسیرها برای پیشگیری از ابتلای مسافران به کرونا اقدامات فوق صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.