| کد خبر: 218408 |

◄ حمل بار با اتوبوس؛ سود اتوماسیون‌های بار و جریمه رانندگان+ فیلم

اصل سود حمل بار با اتوبوس‌های مسافربری نصیب انبارها و اتوماسیون‌های بار مستقر در پایانه‌های مسافربری می‌شود.

تین نیوز

اصل سود حمل بار با اتوبوس‌های مسافربری نصیب انبارها و اتوماسیون‌های بار مستقر در پایانه‌های مسافربری می‌شود.

به گزارش تین نیوز، یک راننده اتوبوس این مطلب را پس از آن بیان کرد که هفته گذشته فیلمی به نقل از شبکه خبر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک دستگاه اتوبوس مسافری حامل چند تن بار برنج، توسط پلیس راه متوقف شده است.

در این فیلم رئیس عملیات ویژه پلیس راه با بیان این‌که  از تردد این اتوبوس به دلیل حمل بار غیر متعارف کیسه‌های برنج جلوگیری شده و تنها پس از جابه‌جایی بار می‌تواند ادامه مسیر بدهد، گفت: به راننده تذکر داده شده، دفترچه رانندگیش اخذ و تا اطلاع بعدی اجازه تردد ندارد.

به دنبال انتشار این فیلم، مرتضی مرادی راننده اتوبوس به تین نیوز گفت: اگرچه حمل بار برای مالک اتوبوس مقرون به صرفه است اما اصل سود این کار نصیب انبارها و اتوماسیون‌های بار مستقر در پایانه‌های مسافربری می‌شود.

معضل حمل بار تجاری با اتوبوس‌های مسافربری + عکس

وی افزود: اتوماسیون‌ها مراکز دریافت و ارسال بار مستقر در پایانه‌ها هستند که به نوعی مشابه با شرکت‌های وابسته به پُست خرده بارهایی که درواقع باید با کامیون حمل شود را به اتوبوس‌ها تحویل می‌دهند و البته کرایه‌ای هم که بابت حمل بار به اتوبوس‌ها می‌دهند، بین 20 تا نهایتا 45 درصد مبلغ کل کرایه است.

این راننده اتوبوس عنوان کرد: غرفه‌های مربوط به اتوماسیون‌های بار متعلق و در مالکیت شهرداری است و برای اجاره آنها به شهردار‌ی‌ها مبالغی پرداخت می‌شود.

به گفته وی این جایگاه‌ها هم اکنون تبدیل به یک پایانه باربری در مقیاس کوچکتری شده‌اند که ساختار ظاهری پایانه‌های مسافربری را به‌هم ریخته‌اند.

به گزترش تین نیوز، مرادی افزود: این کار همچنین یک نوع کسب درآمد برای مالک اتوبوس محسوب شده و اگر راننده هم از بردن بار استنکاف کند کارش را از دست می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در چنین مواقعی دفترچه کار رانندگان توقیف می‌شود در حالی‌که بیشترین سود این کار به اتوماسیون‌های بار و بخشی نیز به مالک اتوبوس می‌رسد، بیان کرد: در این مجموعه دیوار راننده کوتاهترین دیوار است و مورد هدف قرار می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.