| کد خبر: 218399 |

در جلسه وزارت صمت با نمایندگان واردکننده، تولیدکننده و اتحادیه تایر

◄ برای فروش تایرهای با ارز ترجیحی موجود در راهداری تصمیم گیری شد

تایرهایی که با ارز ترجیحی در راهداری موجود هستند و حواله ای به آنها اختصاص داده نشده، مهلت زمانی یک ماهه برای راهداری تعیین شود تا در صورتی که به فروش نرسیدند، به سامانه تجارت منتقل شوند تا توزیع کنندگان با در نظر گرفتن قیمت و اخذ مدرک موردنیاز در سامانه به فروش برسانند

تین نیوز

اخیرا وزارت صمت جلسه ای با حضور برخی از نمایندگان واردکننده، تولیدکننده و اتحادیه تایر در راستای حل «مشکلات وارکنندگان تایر» برگزار کرد؛ که در راستای آن تصمیم دولت بر آن شد که واردکنندگانی که ارز ترجیحی به آنان تعلق گرفته و تا تاریخ یکم شهریورماه سال 99 تایرهایشان به گمرک رسیده و دارای قبض انبار هستند، ملزم به پرداخت مابهالتفاوت نخواهند بود.

به گزارش تین نیوز، اما در راستای این موضوع، انجمن وارگنندگان و تولید و اتحادیه با این تصمیم مخالفت خود را اعلام کردند و نظر آنها بر این بود که مابه التفاوت اخذ و به صورت کمک هزینه به رانندگان تعلق بگیرد.

طبق نظر انجمن وارکنندگان، انجمن تولید و اتحادیه برای تایرهایی که با ارز ترجیحی در راهداری موجود هستند و حواله ای به آنها اختصاص داده نشده، مهلت زمانی یک ماهه برای راهداری تعیین شود تا در صورتی که به فروش نرسیدند، به سامانه تجارت منتقل شوند تا توزیع کنندگان با در نظر گرفتن قیمت و اخذ مدرک موردنیاز در سامانه به فروش برسانند.

در بخشی از این جلسه انجمن وارکنندگان درخواست اکید مبنی بر متوقف کرد سامانه جامع تجارت برای تایرهای نیمایی داشتند و اعلام کردند تا زمانی که پیش نیازهای مورد نظر انجمن مانند اصلاح ضریب سود عمئه فروش و خرد فروش و ... اجرا نشود، سامانه جامع متوقف گردد که با مخالفت وزارت صمت و نمایندگان سامانه روبه رو شد.

 

صورت جلسه وزارت صمت

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.