| کد خبر: 218342 |

تسهیل دسترسى مسافران مترو به ایستگاه‌هاى تاکسى و اتوبوس

شرکت مترو تهران اعلام کرد: دسترسى شهروندان در مبادى ورودى یا خروجى ایستگاه‌هاى مترو به ایستگاه‌ها یا پایانه‌هاى تاکسى و اتوبوس تسهیل خواهد شد.

تین نیوز

شرکت مترو تهران اعلام کرد: دسترسى شهروندان در مبادى ورودى یا خروجى ایستگاه‌هاى مترو به ایستگاه‌ها یا پایانه‌هاى تاکسى و اتوبوس تسهیل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، شرکت مترو تهران اعلام کرد: جلسه بررسى تأمین فضاهاى دسترسى به مسیرها و پایانه‌هاى اتوبوس و تاکسى در مجاورت ایستگاه‌هاى در حال تکمیل متروى تهران با حضور مدیران دست‌اندرکار معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهردارى تهران و شرکت مترو در محل دفتر معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.

طبق این طرح، دسترسى شهروندان در مبادى ورودى یا خروجى ایستگاه‌هاى مترو به ایستگاه‌ها یا پایانه‌هاى تاکسى و اتوبوس تسهیل خواهد شد.

اجراى این برنامه بر اساس پیش‌بینى‌هاى ترافیکى انجام مى‌شود تا نه تنها پیاده و سوار شدن مسافران، اختلالى در تردد سایر خودروها ایجاد نکند بلکه خطوط تاکسى و اتوبوس بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن، مسافران را به ایستگاه‌هاى مترو رسانده و نقش تغذیه کننده مسافرى ایستگاه‌ها را ایفا کنند.

بر اساس این گزارش با اجرایى شدن طرح مذکور، یک شبکه کامل حمل و نقلى شامل مجموعه‌اى از خطوط تاکسى، اتوبوس و مترو ایجاد مى‌شود که در تلاقى و تقاطع با یکدیگر، شرایط جابه‌جایى مسافر بین شیوه‌هاى مختلف حمل و نقل را تسهیل کرده و در بهینه سازى عملکرد حمل و نقل عمومى، مهمترین نقش را ایفا مى‌کند.

طراحى این شبکه به‌صورتی انجام مى‌شود که یک مسافر از مبدا حرکت و حداکثر با 5 دقیقه پیاده‌روى بتواند به اولین ایستگاه حمل‌ و نقل عمومى رسیده و پس از استفاده از انواع شیوه‌هاى حمل ‌و نقلى، مجدداً در فاصله زمانى حداکثر 5 دقیقه پیاده‌روى تا مقصد، از وسیله نقلیه مورد استفاده پیاده شود.

معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهردارى تهران در تلاش است با مشارکت مناطق 22 گانه و هم‌زمان با افتتاح و بهره‌بردارى از ایستگاه‌هاى جدید مترو در کنار ورودى‌ها یا خروجى‌هاى این ایستگاه‌ها، دسترسى به سایر شیوه‌هاى حمل ‌و نقلى را تامین و تسهیل کند. از سوى دیگر آن دسته از ایستگاه‌هاى مترو که درگذشته به بهره‌بردارى رسیده و فاقد دسترسى مناسب به تاکسى و اتوبوس هستند نیز در این برنامه مدنظر معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک قرار دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.