| کد خبر: 218337 |

◄ 316 میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: تولید آسفالت سال گذشته 202 هزار تن بود که بخشی از آن در پروژه های عمرانی و بخشی هم در معابر شهری استفاده شده است که هرچه مسیر بیشتری از پروژه های رینگ حفاظتی آزاد شود تولید آسفالت سازمان عمران هم از مرز 200 هزار تن عبور میکند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: تولید آسفالت سال گذشته 202 هزار تن بود که بخشی از آن در پروژه های عمرانی و بخشی هم در معابر شهری استفاده شده است که هرچه مسیر بیشتری از پروژه های رینگ حفاظتی آزاد شود تولید آسفالت سازمان عمران هم از مرز 200 هزار تن عبور میکند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید طرفه تابان در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه در سلسله نشست های خبری «سه شنبه ها با رسانه» با بیان اینکه سازمان عمران در سال 98 نسبت به سال 97، 300 درصد رشد در تولید بتن و 234 درصد رشد در تولید آسفالت داشته است، اظهار کرد: همچنین این سازمان این مدت، از نظر عملکرد ریالی 350 درصد رشد در مباحث عمرانی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه در 5 ماهه امسال 550 هزار تن انواع مصالح در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است که رکورد جدیدی در مقایسه با سال های گذشته سازمان است، ادامه داد: اجرای پروژه های آسفالتی مثل روکش معابر اصلی، آسفالت تراشی در شهر و اجرای روکش معابر فرعی بخش دیگری از اقدامات سازمان عمران است که پارسال 35 میلیارد تومان در این زمینه برای مناطق 15 گانه هزینه شد.

316 میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای برخی از پروژه های عمرانی شهرداری از وظایف این حوزه است به طوریکه هم اکنون 316 میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر داریم.

وی بزرگترین پروژه در دست اقدام سازمان عمران را اجرای طرح مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی با قرارداد 100 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرفه تابان ادامه داد: در راستای اجرای رینگ چهارم، سال گذشته موفق شدیم قسمتی از رینگ حفاظتی از پل آفتاب تا انتهای جاده تاکسیرانی را بهره برداری کنیم.

وی افزود: با اجرای این پروژه روزانه به طور تقریبی از بروز سه تصادف و یک جرح سنگین و یک فوت در مسیر منطقه 14 در جاده بعثت و زیرگذر عاشق اصفهانی جلوگیری شد، ضمن اینکه تردد خودروها و مردم هم آسان تر شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان اظهار کرد: سه کیلومتر از مسیر پل آفتاب تا مجموعه پل ها و تقاطع شهید سلیمانی در حال انجام است و قسمتی از آن هم آزادسازی شده و در حال اجراست؛ همچنین عملیات عمرانی پل روی مادی سمت شش راه و پل قهجاورستان نیز در ادامه این سه کیلومتر آغاز شده است و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح مسیر کارخانه قند تا پل آفتاب باشیم.

وی افزود: همچنین بهره برداری از این بخش رینگ چهارم می تواند ترددها را از سمت خیابان جی حذف کند و ایمنی بیشتری برای شهروندان فراهم آورد.

ورودی نمایشگاه بزرگ اصفهان از سوی سازمان عمران در حال ساخت است

طرفه تابان در ادامه با اشاره به اینکه از دیگر فعالیت های سازمان عمران شهرداری اصفهان می توان به اجرای ادامه خیابان اردیبهشت در منطقه یک، ادامه خیابان مفتح در منطقه 12، دو خیابان در ادامه خیابان بهشت و کوهانستان در منطقه 9 اشاره کرد، گفت: همچنین اجرای بخشی از نمایشگاه بین المللی اصفهان و ورودی آن و سالن همایش های بین المللی از دیگر پروژه های فعال سازمان است.

وی با اشاره به اینکه تعریض پل شهید ستاری و ساخت ایستگاه متروی شاهد حدفاصل منطقه 10 و 7 هم از سوی این سازمان در حال انجام است، اظهار کرد: در گام بعدی از وظایف سازمان عمران، می توان به مدیریت بازرگانی و مشارکت ها اشاره کرد که از اردیبهشت ماه راه اندازی شده است و فروش مصالح را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان عمران بخش مشارکتی پروژه ها را آغاز کرده است و این طرح ها در مناطق 8، 12 و 10 با سه پروژه در حال اجراست

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران این قابلیت را دارد که با مردم و بخش خصوصی مشارکت کند، گفت: در این زمینه پیشنهادات مردم بررسی و برای جمع بندی در دستور کار قرار می گیرد.

طرفه تابان افزود: فاز اول رینگ چهارم را شب عید تحویل مردم دادیم و افتتاحیه رسمی آن هم به زودی انجام می شود.

وی با بیان اینکه سازه داخل مجموعه پروژه گلستان شهدا از سوی پیمانکاران دیگر در حال ساخت است و سازمان عمران عهده دار محوطه سازی و سپتینگ مجموعه است که در دو هفته آینده بیرون مجموعه نیز تکمیل می شود، اظهار کرد: سازمان عمران متولی بخش کوچکی از سالن همایش های بین المللی است اما برنامه ریزی شهرداری این است که تا سال آینده همه پروژه های این بخش را تکمیل کند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه سالن همایش های بین المللی، 300 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد. شهرداری در حال مذاکره با بهره برداران مختلف برای این سالن است تا یک روال مشخص برای بهره برداری این مرکز تعریف شود. به طوریکه اگر شرایط حمایتی فراهم باشد، این پروژه تا سال دیگر بهره برداری می شود.

آغاز سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی

طرفه تابان با اشاره به اینکه در مهرماه هر سال، بودجه نویسی مناطق برای آسفالت معابر صورت می گیرد و مبلغی برای روکش، قسمتی برای معابر اصلی و بخشی هم برای معابر فرعی اختصاص می یابد، گفت: این بودجه در دو مرحله به سازمان عمران اعلام و وظیفه آسفالت کشی اجرا می شود.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی روال جدیدی است که از اردیبهشت ماه در سازمان تعریف شده که تاکنون برای پروژه های عمرانی سرمایه گذار، جذب نکرده ایم و کار با پیمانکاران در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری، تهاتر با فروشندگان مصالح ساختمانی که به مصالح مورد نیاز شهرداری نیاز داشته باشند انجام می شود و شهرداری هم متقابلا مصالحی که نیاز دارد را از طریق این فروشندگان تامین می کند.

وی افزود: یکی دیگر از راه های مشارکت با سازمان عمران، ارائه زمین از سوی مردم به عنوان سرمایه اولیه و ساخت و انجام دیگر مراحل اجرا از سوی سازمان عمران شهرداری است که در این زمینه چند پروژه معرفی شده و در حال برررسی است.

طرفه تابان در مورد رینگ چهارم ترافیکی هم توضیح داد: شش کیلومتر از این رینگ 78 کیلومتری، در دستور کار و سه کیلومتر از این مسیر در حال انعقاد قرارداد است و در نظر داریم تا پایان سال آینده شش کیلومتر از رینگ به بهره برداری برسد.

وی در مورد تاثیر شرایط کرونایی بر اقدامات سازمان عمران افزود: با شیوع کرونا یک نماینده از مرکز بهداشت و مامور اچ اس ای سازمان بر سلامت کارکنان نظارت دارد و آزمایش موارد مشکوک انجام می شود؛ علی رغم تعداد بسیار کارگران و پیمانکاران، موارد بستری به ندرت بوده است و کارگاه های عمرانی و ماشین های سنگین به صورت دوره ای گندزدایی می شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در مورد کیفیت تولیدات سازمان عمران هم اظهار کرد: سازمان عمران دارای آزمایشگاه مجهز برای کنترل کیفیت و همیار سازمان استاندارد است؛ این آزمایشگاه همکار، وظیفه نمونه برداری روزانه را دارد و در کنار آن آزمایشگاه مکانیک خاک شهرداری روی تمام کیفیت مصالح حین اجرا و تولید نظارت دارد.

وی ادامه داد: از صفر تا صد احداث یک خیابان در شهر اصفهان با تولیدات سازمان صورت می گیرد. مصالح اساس، زیراساس، نیوجرسی، آسفالت و بتن از تولیدات خود سازمان است.

تشدید تحریم ها نرخ مصالح را بی ثبات کرده است

طرفه تابان بیان کرد: قیمت مصالح عمرانی با تشدید تحریم ها خیلی تغییر کرد و اگر قبلا به صورت شرایطی می توانستیم خریدها را انجام دهیم، اکنون تمام خریدها نقدی صورت می گیرد چراکه قیمت ها تثبیت شده نیست و در مراحل اجرا نرخ تغییر می کند و سخت می توان کار را تمام کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران رشد سه برابری در اجرای پروژه ها داشته است، گفت: ایجاد انگیزه بین کارکنان مهمترین علتی بود که علی رغم رکود اقتصادی بیش از 100 نفر از پرسنل ما به صورت دو شیفت فعالیت می کنند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان افزود: پروژه مجموعه پل ها و تقاطع شهید سلیمانی چند درصد از برنامه فشرده ای که در نظر گرفتیم، عقب افتاده است که علت آن خرید نقدی مصالح و آزادسازی های در مسیر است.

وی در مورد فعالیت کارگاه های عمرانی در نقاط مختلف شهر اصفهان تصریح کرد: یک شهر وقتی ساخته می شود که پروژه عمرانی و کارگاه ها در آن فعال باشد به طوریکه یک کارگاه از یک گوشه شهر جمع و در گوشه دیگر گسترده شود. امیدواریم در آینده نزدیک 78 کیلومتر رینگ چهارم، احداث و ترافیک رینگ های دو و سه کمتر شود.

تولید آسفالت شهرداری باید از 200 هزار تن عبور کند

وی با بیان اینکه بهره برداری از نمایشگاه بزرگ اصفهان برای آبانماه امسال برنامه ریزی شده و داخل نمایشگاه در حال تکمیل است، گفت: محوطه سازی بیرون و جاده دسترسی توسط سازمان عمران با قدرت در حال پیگیری است و یکی از اقدامات خوب این دوره ساخت نمایشگاهی در خور شهر است.  

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تصریح کرد: در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، 6 قرارداد با مبلغ 35 میلیارد تومان داریم که در حال انجام است.

وی در مورد قراردادهای جدید سازمان عمران هم ادامه داد: اجرای سه کیلومتر از رینگ چهارم، قسمتی از پل زیرگذر روبروی سازمان میادین و چندین خیابان سازی در ضلع شمالی منطقه هفت، همچنین اجرای روکش آسفالت معابر اصلی و آسفالت تراشی هم طبق روال، از فعالیت های جدید سازمان عمران است.

طرفه تابان با بیان اینکه استفاده از آسفالت سرباره ای، تکنولوژی چندین ساله و در حال استفاده در شهر است، گفت: این تکنولوژی هم اکنون در مسیرهای بی آر تی خیابان جی و پروه های ترافیکی شهر به صورت ویژه در حال استفاده است.

وی در خصوص آسفالت تولیدی در سال 98، افزود: تولید آسفالت سال گذشته 202 هزار تن بود که بخشی از آن در پروژه های عمرانی و بخشی هم در معابر شهری استفاده شده است که هرچه مسیر بیشتری از پروژه های رینگ حفاظتی آزاد شود باید تولیدات ما هم از مرز 200 هزار تن عبور کند.

راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه سازمان عمران

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان میزان آسفالت تولید و استفاده شده در 5 ماهه امسال را 70 هزار تن عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از پروژه های شهرداری را سازمان عمران انجام می دهد، این حوزه دارای 415 نیروی رسمی و شرکتی است؛ البته نزدیک به حداقل هزار نفر نیز در طرح های عمرانی مشغول فعالیت هستند.

وی در مورد راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه سازمان عمران تصریح کرد: این سامانه به همت مدیریت اجرا و نظارت سازمان، طراحی شد که به حذف فیزیکی داده ها و گزارش گیری آسان کمک می کند. ثبت، رصد اطلاعات، ارائه انواع گزارش مدیریتی، تعیین سقف ریالی طرح ها، پروژه های تحویل و تحویل موقت شده، چالش های بر سر راه طرح ها و علت تاخیر پروژه ها از جمله مواردی است که از طریق این سامانه قابل استحصال و دستیابی است.

طرفه تابان با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر در حال تکمیل و تثبیت در سیستم است،گفت: همچنین با راه اندازی این سامانه سابقه پیمانکاران نیز ثبت می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.