| کد خبر: 218333 |

۲ میلیون تن سیمان پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی تأمین مالی شد

مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن جزئیات مربوط به مشارکت این بانک در راستای تأمین بخشی از سیمان مورد نیاز پروژه‌های راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن جزئیات مربوط به مشارکت این بانک در راستای تأمین بخشی از سیمان مورد نیاز پروژه‌های راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بانک عامل بخش مسکن محمد حسن علمداری گفت: بر اساس صورت جلسه‌ای که در تاریخ ۲۷ شهریور ۹۷ تنظیم شده بود مقرر شد تأمین مالی خرید ۲ میلیون تن سیمان مورد نیاز پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی توسط بانک مذکور صورت پذیرد که بر اساس قیمت‌های روز مربوط به آن زمان نرخ هر تن سیمان حدود یک میلیون ریال تعیین شد.

علمداری افزود: پس از رفع ابهامات و فراهم آمدن مقدمات مورد نیاز، ارائه تضمین نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص ضمانت یا پرداخت اصل و سود مطالبات و معرفی پروژه‌های حائز شرایط بر اساس متمم قرارداد مورخ ۱۵ دی ماه سال ۹۸، مقرر شد تسهیلاتی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال در قالب عقد مرابحه یک ساله (در پایان دوره تقسیط دو ساله) در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا ابتدای شهریور ماه و مصادف با آغاز هفته دولت مجوز پرداخت ۱ میلیارد ریال از اقساط تسهیلات صادر شده است و مطابق قرارداد فیمابین وزارت راه و شهرسازی می‌تواند تا پایان تابستان سال جاری درخواست قسط سوم را نیز به بانک ارائه کند.

مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن عقد تفاهم نامه برای پرداخت تسهیلات خرید سیمان مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی را در راستای مأموریت‌های این بانک برای تأمین مالی بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد.

به گفته علمداری از آنجا که بانک مذکور یک بانک تخصصی در حوزه مسکن و ساختمان است که با وزارت راه و شهرسازی در تأمین مالی پروژه‌های این حوزه همکاری تنگاتنگ، متقابل و نزدیکی دارد قراردادها و تفاهم نامه‌هایی از این دست در زمان‌های مختلف بین این بانک و وزارتخانه منعقد می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد برنامه‌های مربوط به حوزه مسکن و تأمین مالی این بخش صورت می‌گیرد اعلام کرد: همواره دو چالش اصلی در راستای تأمین مالی پروژه‌ها و سیاست‌های بخش مسکن پیش روی بانک تخصصی بخش مسکن قرار داشته است و به رغم آنکه این بانک، بانک تخصصی حوزه مسکن است انتظاراتی مبنی بر عملکرد آن به عنوان بانکی توسعه‌ای در این بخش نیز وجود دارد. هر چند عملاً این بانک نیز منابع خود را با روشی همچون روش سایر بانک‌های تجاری و با قیمت تمام شده بالا تأمین می‌کند. این در حالی است که تسهیلات پرداختی سایر بانک‌های تجاری تسهیلاتی کوتاه مدت است و پول در کوتاه مدت به بانک با نرخ‌های سود بالاتر از تسهیلات پرداختی بانک در برخی موارد بازمی گردد. اما دوره بازگشت پول پرداخت شده در قالب تسهیلات به بانک به دلیل بلند مدت بودن دوره بازپرداخت تسهیلات پرداختی از سوی این بانک طولانی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.