| کد خبر: 218245 |

پیشرفته‌ترین برج کنترل ایران در بندر «شهیدبهشتی» ساخته می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار از جمله پیشرفته‌ترین برج کنترل ایران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار از جمله پیشرفته‌ترین برج کنترل ایران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه‌های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم ۷۰۸ نفر در دست اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پروژه‌های عمرانی و تجهیزاتی متعددی از سال گذشته در بندر در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود برخی از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مناسب و جلوتر از برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. پروژه‌های پوشش رادیویی سواحل استان در منطقه A1 دریایی و برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار جلوتر از برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار به‌عنوان بلندترین و پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر کشور یکی از این پروژه‌هاست که با پیشرفت فیزیکی تقریباً ۴۸ درصد و سه درصد بیش از برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است. این پروژه با اعتبار اولیه ۲۸ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۰۰ نفر در بندر شهید کلانتری چابهار در حال احداث است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان پروژه پوشش رادیویی سواحل استان با پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصد و با ۱۰ درصد پیشرفت بیش از برنامه زمان‌بندی را از دیگر پروژه‌های این بندر اقیانوسی برشمرد و گفت: همه تلاش تیم فنی بر این است که این پروژه مهم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. اجرای این پروژه ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰ نفر را فراهم کرده است.

آقایی اعتبار این پروژه را ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد که با تکمیل، احداث و تجهیز چهار سایت unmanned در شرق و غرب سواحل استان و همچنین خرید و نصب تجهیزات جدید ایستگاه مرکزی MRCC بندر شهید بهشتی، منطقه A1 دریایی به‌طول ۵۴۰ کیلومتر به‌طور کامل تحت پوشش رادیویی در باند VHF قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دیوارکشی و محوطه‌سازی ساختمان‌های عملیاتی بندر «شهید بهشتی»، انجام تعمیرات اساسی زیرآبی یدک‌کش «رمضان» و «بارج پیشین»، انجام تعمیرات اساسی زیرآبی «یادگار ۲» و همچنین ساخت، حمل و تحویل یک فروند قایق گارد ۶۰۰ اسب‌بخار را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری این بندر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نام برد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: پروژه‌های دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، شبکه معابر و تأسیسات زیربنایی، اطفا حریق و احداث شبکه آبیاری قطره‌ای، تعمیرات اساسی دو باب انبار بندر شهید بهشتی، احداث سیستم شبکه اعلان حریق در اماکن بندری و بازسازی و تأمین قطعات یدکی یک دستگاه جرثقیل PPM از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

آقایی پروژه احداث مخازن فرآورده‌های نفتی، احداث مخازن نگهداری LPG، احداث انبار چندمنظوره، احداث سایت شست‌وشو و ضدعفونی کامیون را از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر اقیانوسی عنوان کرد که ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۳۶ نفر ایجاد خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.