| کد خبر: 218237 |

◄ ⁣اخراج گسترده در شرکت های هواپیمایی از ماه اکتبر

صنعت حمل و نقل هوایی دنیا در مارس 2020 و با شیوع کروناویروس دچار زمین لرزه ای شدید شد که در راستای آن اکثر شرکتهای هواپیمایی معتقد بودند که این بحران پس از چند هفته خاموش می شود، بنابراین با وجود خسارات سنگین، دارایی و کارمندان خود را حفظ کردند.

تین نیوز

صنعت حمل و نقل هوایی دنیا در مارس 2020 و با شیوع کروناویروس دچار زمین لرزه ای شدید شد که در راستای آن اکثر شرکتهای هواپیمایی معتقد بودند که این بحران پس از چند هفته خاموش می شود، بنابراین با وجود خسارات سنگین، دارایی و کارمندان خود را حفظ کردند.

به گزارش تین نیوز، در ژوئیه 2020 مدیران هواپیمایی به این نتیجه رسیدند که بحران ادامه دارد و آنها برای زنده ماندن باید کوچک شوند. 

شرکت های هواپیمایی به کمک حمایت های دولتی، بحران کوتاه مدت را می گذرانند و نیازی به اخراج گسترده تا پایان سپتامبر نمی بینند ولی امیدی به بازگشت رشد تقاضای سفر هم ندارند.

به همین دلیل بسیاری از آنها در حال کوچ اجباری به تغییر وضعیت و کوچک شدن هستند؛ بازنشستگی هواپیماها، فسخ قراردادها، تعطیل کردن مراکز ، لغو مسیرها، کاهش حقوق و ساعت کار کارمندان و در نهایت اخراج کارمندان مازاد از این جمله اند. 

شرکتهای هواپیمایی معمولا هواپیماهای خود را اجاره می دهند تا بخشی از هزینه های خود را جبران کنند. اجاره به شرکتهای هواپیمایی انعطاف پذیری برای بروزرسانی یا تغییر هواپیماها را می دهد ولی اکنون اکثر این قراردادها در حال فسخ با جریمه های سنگین است . چراکه روند بازار نشان می دهد که تقاضا برای چند سال آینده بهبود نخواهد یافت . بنابراین نگه داشتن این دارایی های گران اشتباه است. 

خطوط هوایی پیش از این ، وقتی روند کار سخت می شد ، هزینه های اضافی را کاهش می دادند که به معنی کاهش ظرفیت نبود ، به عبارتی چربی های اضافی را می سوزاندند تا عملیات بهینه شود ولی در بحران کرونا و به دلیل عدم تقاضای پایدار ، آنها  در حال حذف منابع اصلی خود هستند . انتظار می رود تنها در ایالات متحده ، از اول اکتبر حداقل 75 هزار شغل در شرکتهای هواپیمایی و با پایان برنامه حمایت از حقوق و دستمزد دولت از بین برود . مگر اینکه دولت بسته نجات جدیدی را تصویب کند.

منبع: انجمن های شرکت های هواپیمایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.