| کد خبر: 218231 |

آسفالت جاده خلخال - اسالم پایان یافت

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی لایه دوم آسفالت راه خلخال - اسالم در حوزه استحفاظی استان اردبیل پایان یافت.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی لایه دوم آسفالت راه خلخال - اسالم در حوزه استحفاظی استان اردبیل پایان یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی یوسف‌زاده افزود: عملیات اجرایی تبدیل ۱۱ کیلومتر از مسیر راه ارتباطی فرعی خلخال - اسالم به راه اصلی و حدفاصل سه‌راهی شاهرود تا گردنه الماس  از سه سال پیش آغاز شده بود که بدلیل مشکل تامین آسفالت ۴.۵ کیلومتر از آسفالت لایه دوم راه با تاخیر مواجه شد.

وی اظهارداشت: با آسفالت ۴.۵ کیلومتر از لایه دوم باقیمانده ، عملیات اجرایی این پروژه در حوزه استحفاظی استان اردبیل پایان یافت و این مسیر از راه با مشخصات راه اصلی در اختیار خودروهای عبوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار جهت افزایش دوام آسفالت راه در مقابل شرایط سخت جوی و بارندگی برف از روش تثبیت سیمان در زیرسازی پروژه تبدیل راه فرعی به اصلی خلخال - اسالم استفاده شده ،  گفت: برای اجرای این روش در سطح ۱۶.۵ کیلومتر از مسیر راه‌های خلخال - اسالم و پونل ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با تامین اعتبار عملیات اجرایی تبدیل باقیمانده راه فرعی به اصلی در مسیر گردنه برف‌گیر الماس تا پایان حوزه استحفاظی شهرستان خلخال اجرا خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش نیز گفت : اعتبار اولیه برای اجرای ۱۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی اسالم - خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان تامین شد.

غلامحسین بختشاهی اظهارداشت: امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی سازمان متبوع، برای روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از مسیر اسالم - خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان تامین شده‌ است.

وی افزود: جاده اسالم - خلخال از جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی تالش است و بخش‌هایی از این جاده به دلیل بارش‌های سنگین برف ، عملیات بازگشایی راه ، برف‌روبی و نمک‌پاشی‌های مکرر بویژه در فصول پاییز و زمستان ۹۸ تخریب شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از جاده از سمت اسالم به خلخال تامین شده و عملیات اجرایی روکش آسفالت به زودی آغاز خواهد شد.

او گفت: دستگاه‌های ویژه روکش آسفالت در محل پروژه استقرار یافته‌اند و کارگاه فنی تجهیز شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه،روکش آسفالت مسیر یاد شده تکمیل شود.

جاده اسالم - خلخال با ۷۰ کیلومتر امتداد از مسیرهای گردشگری و ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل است و در زمستان ارتفاع برف دربرخی از مسیر راه آن به چهار تا ۶ متر نیز رسیده است.

۲۰ کیلومتر از مسیر این راه در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده که هم‌اکنون ۱۱ کیلومتر این مسیر تبدیل به راه اصلی با عرض ۱۲ متر آسفالت شده و باقیمانده را در هر ۲ حوزه اردبیل و گیلان با مشخصات راه فرعی درجه ۲ می‌باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.