| کد خبر: 218224 |

◄ جزئیات تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی تاکسی‌های 4 کلان‌شهر

بر اساس مصوبه دولت سن فرسودگی ناوگان تاکسیرانی 10 سال است، در حال حاضر 192 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور فعالیت می‌کنند.

تین نیوز

بر اساس مصوبه دولت سن فرسودگی ناوگان تاکسیرانی 10 سال است، در حال حاضر 192 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بر اساس مصوبه دولت سن فرسودگی ناوگان تاکسیرانی 10 سال است، در حال حاضر 192 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور فعالیت می‌کنند. از این میزان 50 درصد تاکسی‌ها در کلان‌شهرها و 50 درصد دیگر در سایر شهرها هستند.

مرتضی ضامنی درباره طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی عنوان کرد: فرایند نوسازی در این دولت در یک طرحی با عنوان طرح نوسازی نود هزار تاکسی فرسوده از ابتدای سال 1395 آغاز شد و بالغ‌بر 80 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و خودروی جدید تحویل راننده‌ها داده شد.

وی افزود: در سال جاری وقفه‌ای در این طرح افتاد که آن‌هم به دلیل مصوبه‌ای بود که خودروسازان را موظف به افزایش سطح آلایندگی از یورو4 به یورو5 کرده بود. دولت باید اجازه ورود ناوگان تولیدشده با یورو 4 را به ما می‌داد. محیط‌زیست و دیگر دستگاه‌ها موافقت کردند و درنهایت بر اساس مصوبه دولت اجازه شماره‌گذاری 5 هزار دستگاه با استاندارد یورو 4 داده شد. به دنبال آن فرایند نوسازی دوباره فعال شد و متقاضیان دوباره ثبت‌نام را آغاز کردند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با خودروهای تحویل داده‌شده گفت: بسیاری از افراد متقاضیانی بودند که از اسفند ماه فرایند ثبت‌نام را انجام داده بودند و این 800 نفر با ابلاغ این مصوبه خودروهای خود را دریافت کردند. سایر متقاضیان طرح نوسازی که حدوداً دو هزار نفر بودند نیز این فرایند را تکمیل کردند و 1200 دستگاه به متقاضیان تحویل داده شد. خودروی جایگزین مابقی افراد نیز پس از تکمیل پرونده، تحویل داده خواهد شد.

ضامنی با اشاره به مشارکت شهرداری‌ها در امر تامین تسهیلت گفت: از سال گذشته شهرداری تهران و مشهد چارچوبی را برای ناوگان فرسوده تهیه کرند تا رانندگان بتوانند از تسهیلات 50 میلیون تومانی قرض‌الحسنه استفاده کنند. در سال جدید اصفهان و همدان به این برنامه اضافه شدند که در همدان این برنامه هنوز فعال نشده است.

بیشتر بخوانید؛
◄ واریز سهمیه اعتباری سوخت حمل و نقل عمومی در نیمه اول هرماه

 

او ادامه داد: در کنار این تسهیلات هزینه 10 میلیون تومانی اسقاط خودرو هم مطرح است که مابقی وجه توسط متقاضی تامین شده و منجر به دریافت خودروی جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز مانند سال گذشته فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به‌صورت کلید به کلید است و تا زمانی که این فرایند تکمیل‌نشده خودروی فرسوده در دست تاکسیران است. زمانی که پیش‌فاکتور صادر شد خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد و ظرف یک هفته خودروی جدید تحویل متقاضی داده می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    باسلام از شهرستان نیمروز ثبت نام کردم ولی خبری نیست تا که باید با پیکان ۸۲ فرسوده که همش خرابه باید منتظر بمانیم