| کد خبر: 218221 |

کاهش ۳۲ درصدی زمان توقف قطارها در مرز فیزیکی مناطق

مدیرعامل شرکت راه آهن دستاوردهای مرکز جهادی پیشرفت این شرکت را برشمرد و اظهار کرد که در نتیجه فعالیت‌های این مرکز، تاکنون ۳۲ درصد از زمان توقف قطارها در مرز فیزیکی مناطق و ۲۱ درصد از تقلیل سرعت‌ها در مسیر کاهش پیدا کرده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن دستاوردهای مرکز جهادی پیشرفت این شرکت را برشمرد و اظهار کرد که در نتیجه فعالیت‌های این مرکز، تاکنون ۳۲ درصد از زمان توقف قطارها در مرز فیزیکی مناطق و ۲۱ درصد از تقلیل سرعت‌ها در مسیر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مرکز جهادی پیشرفت این شرکت با هدف حذف اقدامات بوروکراتیک بین واحدها راه اندازی شده است، افزود: در این مرکز کارگروه‌هایی با حضور اساتید دانشگاه، افراد صاحب تجربه و بازنشسته، کارشناسان و مدیران شرکت راه آهن و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده تا به حل مشکلات راه آهن در مسیر توسعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی گفت: تاکنون ۱۲۶ مسئله به عنوان مسائل اصلی در راه آهن کشورمان شناسایی شده که از بین آن‌ها، ۲۲ مسئله به عنوان مسایل اولویت‌دار به کارگروه‌های مرکز جهادی پیشرفت ارجاع داده شده است.

رسولی اظهار کرد: این ۲۲ موضوع به صورت پوستر تهیه شده و در صحن این مرکز و همچنین در دفتر مدیران قرار گرفتند تا همواره جلوی چشم باشند و به عنوان یک موضوع اصلی مورد توجه  قرار داشته باشند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: به همین دلیل از ۵ ماه پیش ۲۲ گروه  فعالیت‌هایشان را روی موضوعات اصلی متمرکز کردند و اکنون ۱۰ پروژه این مرکز به نتیجه رسیده است.

رسولی به برخی از اقدامات انجام شده از سوی این گروه‌ها پرداخت و عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که همواره در خطوط ریلی ایران و حتی در جهان مطرح بوده، موضوع حذف اقدامات زائد در مرز فیزیکی مناطق بوده است. مثلا قطاری که به بندرعباس می‌رود از ۴ یا ۵ اداره کل عبور می‌کند و در هر مرز، یک سلسله اقدامات باید صورت ‌پذیرد که باعث توقف قطارها می‌شود و به همین منظور و به عنوان یک آسیب در مورخ ۶ اسفند ۹۸ به کارگروه ارجاع داده شد.

وی افزود: پس از بررسی‌هایی که در کارگروه مرکز جهادی پیشرفت راه آهن صورت گرفت، نتیجه‌ای حاصل شد که در نهایت در شهریور ۹۹ ، حدود ۳۲ درصد زمان توقف قطارها در مرز فیزیکی مناطق کاهش پیدا کرد.

در ادامه، معاون وزیر راه و شهرسازی به سایر دستاوردهای این مرکز جهادی اشاره کرد و  گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که از سوی این کارگروه‌ها مورد بررسی قرار گرفت، موضوع "رفع تقلیل سرعت‌ها در طول مسیر" بود که به همین منظور جلساتی برپا شد تا ضمن آسیب شناسی، راهکاری برای رفع موانع و دستیابی به نتیجه مطلوب اتخاذ شود.

وی گفت: مطابق بررسی‌هایی که از سوی این کارگروه به عمل آمد، مشخص شد که دلیل اصلی تقلیل سرعت‌ها، ۱۷ درصد مربوط به خرابی سوزن‌ها و ۲۰ درصد مربوط به خرابی خط و وجود قوس بوده که در نتیجه فعالیت این کارگروه، از فروردین تا تیر ۹۹ حدود ۲۱ درصد تقلیل سرعت قطارها در مسیر کاهش پیدا کرده است و هم‌اکنون نیز این موضوع به صورت مستمر ادامه دارد تا هر چه سریعتر زمان مسیرها کوتاه‌تر شود و بهره‌وری از شبکه‌های ریلی افزایش پیدا کند.

گفتنی است که مرکز جهادی پیشرفت راه آهن در ساختمان اصلی این شرکت واقع شده است و هر روزه پوستر برنامه و فعالیت‌های کارگروه‌های این مرکز در معرض دید عموم قرار دارد و افراد علاقمند می‌توانند جهت بازدید یا مشارکت به این مرکز مراجعه شرکت کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    احسنت. خدا قوت.
    بنظر میرسه که امور راه آهن داره به مسیر صحیح هدایت میشه.توجهشون بر افزایش بهره وری متمرکز شده. بجای سرمایه گذاری جدید بر روی زیر ساخت ، دارن همین زیر ساخت های موجود رو بهتر بکار میگیرن(مدیر عامل قبلی راه آهن اعلام کرده بود که ظرفیت حمل بار با همین خطوط فعلی 123 میلیون تن هست در حالیکه اون زمان آمار حمل بار 45 میلیون تن بود. حدود یک سوم).حالا مشاهده میشه که دارن موانع سیر قطار ها رو یکی یکی شناسایی و رفع میکنند.تقلیل سرعت ها و شیوه مبادله قطارها در مرز نواحی دو عامل مهم در افزایش زمان سیر بودند.اگر با همین فرمان جلو برن سرعت بازرگانی افزایش پیدا خواهد کرد.