| کد خبر: 218212 |

سرانجام طرح ترافیک و اتوبوس‌های جدید برای پایتخت

شمارش معکوس جهت بازگشایی احتمالی مدارس با شرایط خاص کرونایی آغاز شده است. مدیران شهری در پایتخت وعده اجرای تمهیدات جهت سهولت تردد دانش آموزان را داده‌اند ولی هنوز سرانجام اجرای طرح ترافیک و اتوبوس‌های جدید مشخص نیست.

تین نیوز

شمارش معکوس جهت بازگشایی احتمالی مدارس با شرایط خاص کرونایی آغاز شده است. مدیران شهری در پایتخت وعده اجرای تمهیدات جهت سهولت تردد دانش آموزان را داده‌اند ولی هنوز سرانجام اجرای طرح ترافیک و اتوبوس‌های جدید مشخص نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، بازگشایی مدارس امسال هم‌جوره متفاوت از سال‌های پیش است. آینده مبهمی که کرونا برای دانش آموزان ایجاد کرده نه تنها دلنگرانی والدین بلکه دغدغه دانش‌آموزان را به همراه داشته است. هنوز معلوم نیست که مشابه سال‌های گذشته مدارس همه‌روزه به غیر از پنجشنبه و جمعه دایر است یا نه ولی طبق اعلام دولتی‌ها تلاش‌ها جهت زمان بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور است.

هر ساله تمهیدات ترافیکی زیادی همزمان با بازگشایی مدارس توسط شهرداری و پلیس در پایتخت اجرا می‌شد ولی امسال شرایط متفاوت شده و ویروس منحوس کووید ۱۹ شرایط را سخت‌تر کرده است. برای پیشگیری از انتقال کرونا باید تمهیدات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شود و اتوبوس‌ها، خطوط مترو و تاکسی‌ها هم بر همین اساس در شهرهای مختلف به ویژه پایتخت آماده شود.

اختصاص اتوبوس ویژه دانش‌آموزان

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از جمله بخش‌هایی است که هرساله با آغاز پاییز به استقبال ماه مهر جهت ارائه خدمات به دانش آموزان می‌رود.محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره تمهیدات امسال اتوبوسرانی پایتخت جهت بازگشایی مدارس گفت: تشدید نظارت میدانی بر ناوگان، اشتغال حداکثری اتوبوس‌ها در خطوط و لغو مرخصی‌های غیر ضرور را از جمله تدابیر پیش‌بینی شده هنگام بازگشایی مدارس است.

وی با اشاره به اختصاص اتوبوس ویژه دانش‌آموزان افزود: آماده‌باش کامل عوامل گشت از ابتدا تا پایان ساعت کار خطوط و اعلام آنی مسائل و مشکلات ترافیکی و پیگیری فوری برای برطرف کردن آنها توسط سایت نظارت تصویری شرکت واحد از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده است.

ترفع با بیان اینکه نسبت به احصا و شناسایی کامل مراکز آموزشی پرظرفیت به منظور اعزام اتوبوس کمکی و همچنین، هماهنگی برای عزیمت اتوبوس‌های بیشتر به ایستگاه‌های پرمسافر اقدام شده است، تصریح کرد: با پیش‌بینی‌های به عمل آمده، از ازدحام بیش از حد مجاز اتوبوس‌ها در مبادی و مقاصد خطوط و همچنین، از توقف احتمالی اتوبوس‌ها در شبکه معابر جلوگیری می‌شود.

زمان تحویل اتوبوس‌های جدید

وی اعلام کرد: قرداد تامین و خرید اتوبوس جدید برای پایتخت انجام گرفته ولی اینکه تا چه زمانی اتوبوس‌ها ارائه شود هنوز به صورت دقیق مشخص نیست البته پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

2290  بار اعزام قطارها در خطوط مختلف

 

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران هم درباره تمهیدات مترو تهران همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی گفت: در حال حاضر با حداکثر ظرفیت، مترو تهران در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و روزانه 2290  بار اعزام قطارها در خطوط مختلف انجام می‌شود و این روند در زمان بازگشایی مدارس ادامه خواهد داشت.

برگزاری جلسه ویژه شورای شهری‌ها در مورد بازگشایی مدارس

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره تمهیدات مدیریت شهری جهت بازگشایی مدارس به خبرنگار فارس گفت: بزودی جلسه‌ای توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به صورت ویژه برگزار می‌شود و جزئیات این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: گزارشاتی نیز در زمینه تمهیدات شهرداری جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به دست من واصل شده که در حال بررسی آن هستیم و اطلاعات لازم در این زمینه اعلام خواهد شد ولی هنوز تصمیم برای اجرای برنامه نهایی مشخص نشده است و در مورد طرح ترافیک هم تصمیم جدید اتخاذ نشده است.

پیگیر تامین اتوبوس‌های نو برای سال تحصیلی جدید

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: به نظرم تا آمار مرگ‌ و میرها در پایتخت به دلیل بیماری کرونا تک رقمی نشده و آمار مبتلایان و ورودی به بیمارستان‌ها به دلیل این بیماری به طور چشمگیر کاهش نیابد، مدارس نباید بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر به صورتی جدی پیگیر تامین اتوبوس‌های بیشتر برای پایتخت است، گفت: صنایع خودروسازی با مشکلاتی در جهت تولید مواجه هستند. شهرداری سفارش خرید از خودروسازان را انجام داده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع محقق شود.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: در مورد طرح ترافیک هم بارها اعلام کرده‌ایم لغو طرح سبب افزایش ترافیک به ویژه در بخش‌های مرکزی شهر می‌شود و غیر مستقیم در افزایش آمار مبتلایان به کرونا موثر است بنابراین لغو آن به صلاح نیست ولی به صورت کلی مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است.

آغاز شمارش معکوس تا بازگشایی مدارس و وعده مدیران شهری

شمارش معکوس جهت بازگشایی مدارس با شرایط خاص کرونایی آغاز شده است و پس از یک هفته بازگشایی احتمال غیرحضوری شدن مدارس یا کمتر شدن ساعات حضور دانش آموزان هم بسیار زیاد است. والدین انتظار دارند در زمان بازگشایی مدارس شرایط به نحوی باشد که فرزندانشان با سهولت بیشتر و ترافیک کمتری راهی مدرسه شوند و دغدغه کرونا و جولان آن را در خیابان‌های پایتخت و حمل و نقل عمومی نداشته باشند.

البته وعده‌های مدیران شهری بر آماده‌تر شدن حمل و نقل عمومی است ولی باید منتظر ماند و دید این وعده جامه عمل خواهد پوشید یا نارضایتی والدین دانش آموزان و اولیا مدارس را به همراه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.