| کد خبر: 218203 |

کرونا ۴۰ درصد سفرهای برون‌شهری سیستان و بلوچستان را کاهش داد

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۰ درصدی سفر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در این استان در سالجاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۰ درصدی سفر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در این استان در سالجاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تیمور باقری اظهارداشت: ۶۳۵ هزار و ۲۸۳ مسافر در این مدت در قالب ۷۳ هزار و ۵۱۳ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۸۹۱ مسافر و ۱۲۲ هزار و ۸۰۶ سفر کاهش ۴۹ درصدی در جابجایی مسافر و ۴۰ درصدی در تعداد سفر داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، ۶۲ درصد سفرهای ثبت شده این مدت به مقاصد درون استانی و ۳۸ درصد به مقصد برون استانی انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان خبر داد و افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای قبل از حرکت و الزام کارکنان، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک از جمله موارد مورد تاکید این اداره‌کل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی بوده که مورد توجه فعالان این بخش قرار گرفته است.

وی نظارت و بازرسی مستمر بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در سیستان و بلوچستان را از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل عنون کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا زمان فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، روند کاهش جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان ادامه داشته باشد.

باقری با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان اتوبوسی تحت پوشش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیش‌از ۱۳ سال است، گفت: هم‌اینک سه پایانه مسافری،سه انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، سه هزار و ۳۴۱ راننده مسافری ،۷۶۴ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۹۸۹ دستگاه ناوگان مینی بوسی و۷۳۰ دستگاه ناوگان سواری در حوزه عملکرد این اداره‌کل به هم وطنان گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.