| کد خبر: 218166 |

رشد ۶ درصدی جابه جایی مسافر در بخش ریلی / رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها

مدیر عامل راه آهن گفت: با توجه به تعطیلات چند روز اخیر، جابه جایی مسافران در بخش ریلی ۶ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیر عامل راه آهن گفت: با توجه به تعطیلات چند روز اخیر، جابه جایی مسافران در بخش ریلی ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه به منظور رعایت مسائل بهداشتی و همچنین شیوه‌نامه های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، از ابتدای سال ضریب اشغال قطارهای مسافری تنها ۴۲ درصد بوده است گفت: در شرایط کرونا  بسیاری از مردم از انجام سفر غیرضروری پرهیز کردند و همین موضوع باعث کاهش ضریب اشغال مسافر در بخش های مختلف حمل و نقل شده است.

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه در تعطیلات چند روز گذشته افزایش چشمگیر مسافرت ها را در بخش های مختلف حمل و نقل شاهد بودیم اما در بخش ریلی افزایش مسافر چندان نبوده است افزود: میزان جابه جایی ریلی مسافر در این هفته نسبت به هفته گذشته تنها ۶ درصد رشد  داشته است.

مدیر عامل راه آهن درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بخش های مختلف راه آهن گفت: شرکت راه آهن در راستای رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی سعی کرده در کوپه های چهار نفره تنها دو مسافر و در کوپه های شش نفره تنها ۳ مسافر داشته باشد .

رسولی همچنین از راه اندازی سامانه های جدید صدور بلیت خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی سامانه‌های صدور بلیت ها برای خانواده همنام ایجاد شده و در صورتی که همنام نباشند اجازه حضور بیش از ۲ یا ۳ نفر در کوپه های ۴ و۶ نفره داده نمی شود .

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر حضور بیش از دو مسافر در کوپه ها و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی ارائه نشده است.

او تصریح کرد: استفاده از ماسک در تمامی بخش های راه آهن و ایستگاه ها ضروری است و ماموران و بازرسان اجازه حضور مسافران بدون ماسک در هیچ کدام از بخش های راه آهن را نمی دهند.

رسولی با بیان اینکه علائم ویروس کرونا تغییر کرده و ممکن است علامت تب، نشان دهنده کرونا نباشد افزود: با وجود آنکه تب سنجی در بسیاری از بخش ها ضروری نیست اما در تمامی ایستگاه های راه آهن،  امکان  تب سنجی و اندازه گیری اکسیژن وجود دارد و در هنگام ورود مسافر به ایستگاه راه آهن تب سنجی انجام می‌شود.

مدیر عامل راه آهن توضیح داد: ضدعفونی تمامی کوپه ها به صورت مرتب در تمامی قطارها انجام می شود و مسافران  به هنگام ورود به کوپه ، خود درب های پلمب شده را بازگشایی می کنند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.