| کد خبر: 218129 |

ناوگان باری مازندران جوان می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مازندران گفت که بر اساس توافق سه جانبه‌ای که با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک توسعه تعاون صورت گرفته ، ناوگان باری مازندران با استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مازندران گفت که بر اساس توافق سه جانبه‌ای که با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک توسعه تعاون صورت گرفته ، ناوگان باری مازندران با استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا ، عباسعلی نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : بر اساس این توافق سه جانبه در مجموع ۶۵ هزار دستگاه ناوگان باری کشور با اولویت سن نو سازی می شود که بخشی از آنها سهم مازندران است.

وی توضیح داد : اولویت اول طرح نوسازی با خودروهای دارای بیشتر از ۵۰ سال سن است و به همین ترتیب سن بازسازی کاهش می یابد.

نجفی تعداد ناوگان باری مازندران را حدود ۱۵ هزار دستگاه با میانگین عمر بیشتر از ۲۰ سال اعلام کرد.

بر اساس آمارهای رسمی میانگین عمر ناوگان باری مازندران از میانگین کشور سه تا چهار سال بیشتر است.

حذف ۳۵ نقطه حادثه خیز

مدیرکل راهداری مازندران همچنین از شناسایی ۱۷۰ نقطه حادثه خیز در محورهای استان خبر داد و گفت که خطرخیزی ۳۵ نقطه تا پایان سال با اجرای طرح راهسازی و رفع می شود.

وی با اعلام رفع خطر از ۱۶۵ نقطه حادثه خیز محورهای استان طی سال گذشته ، این اقدام را در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن موثر دانست و افزود : بر اساس آمار در پنج ماهه سال جاری آمار تلفات انسانی در محورهای استان حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

نجفی در مورد ارتباط کاهش تلفات انسانی در جاده های مازندران با کاهش تردد به دلیل ویروس کرونا افزود : اگرچه تا حدودی آمار تردد خودرویی در محورهای استان به دلیل کرونا کاهش یافت ، ولی سرعت خودرویی افزایش یافته که می تواند در سوانح رانندگی تلفات را افزایش دهد.

وی در مورد اعتبار  اجرای پروژه های عمرانی در جاده ها از جمله نگهداری راه ها هم گفت : از دهه فجر تا هفته دولت با وجود محدودیت های مالی حدود ۸۵ پروژه با اعتبار حدود ۸۲۰ میلیارد ریالی در دست اجرا قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.