| کد خبر: 218123 |

رشد ۸۴ درصدی تولیدات ناوگان ریلی

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن، از رشد ۸۴ درصدی تولیدات سازندگان ناوگان ریلی در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷ خبر داد.

تین نیوز

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن، از رشد ۸۴ درصدی تولیدات سازندگان ناوگان ریلی در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدهادی ضیایی مهر  گفت: در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو در داخل کشور ساخته شد که ارزش این ناوگان، هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان این که ساخت این تعداد واگن ۵۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی داشته است، افزود: در مجموع برای ۳ هزار و ۲۵۱ نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن اضافه کرد: در سال ۹۸ با تشکیل کارگروه مشترک میان راه آهن و وزارت صمت، تلاش کردیم که بر مدیریت واردات ناوگان ریلی کنترل داشته باشیم.

آقای ضیایی مهر با اشاره به سال رونق تولید و هدف گذاری برای حداکثر استفاده از ظرفیت داخل گفت: خوشبختانه با هماهنگی تنگاتنگ با وزارت صمت سعی کردیم در سال گذشته هیچ گونه ناوگان ریلی ساخت خارج از کشور، وارد نشود.

وی افزود: همچنین با امضاء توافق نامه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در اواخر سال ۹۸، زمینه ارائه تسهیلات مالی به سرمایه گذاران و سفارش دهندگان و سازندگان ریلی نیز فراهم شد.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن ادامه داد: این دو تصمیم باعث شد که از ظرفیت سازندگان ریلی در سال ۹۸ بهره برداری نسبتاً خوبی شود و در مجموع همه سازندگان ناوگان ریلی کشور در سال گذشته درگیر تولیدات ناوگان داخلی شدند.

آقای ضیایی مهر با بیان این که در بخش ناوگان ریلی دو اقدام ارزشمند دیگر، در راستای عمق بخشی به ساخت داخل انجام شده است، گفت: ایجاد ارتباط میان مصرف کنندگان قطعات ریلی و سازندگان آن، یکی از این اقدامات است.

وی افزود: در برخی مواقع مصرف کنندگان از ظرفیت تولید سازندگان بی اطلاع بودند و به همین علت برای بعضی قطعات ثبت سفارش واردات دادند در حالی که این قطعه داخلی سازی شده بود.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن اضافه کرد: بر آن شدیم که اطلاعات بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم و در این راستا سامانه یکپارچه رونق و جهش تولید را راه اندازی کردیم تا به همه مصرف کنندگان ریلی در خصوص تولید قطعات ساخت داخل با مشخصات سازندگان آن‌ها اطلاع رسانی شود.

آقای ضیایی مهر گفت: ۲۰۰ شرکت سازنده قطعات در سطح کشور با آدرس کامل و مشخصات فنی قطعه، شناسایی و در سامانه بارگذاری شده است تا مصرف کنندگان از آن مطلع شده و جلوی واردات قطعات داخلی سازی شده گرفته شود.

وی با بیان این که ۴ هزار و ۸۳۰ قطعه ناوگان ریلی داخلی سازی شده است، افزود: همه این قطعات در سامانه بارگذاری شده و حتی برخی مصرف کنندگان که به علت بی اطلاعی، قطعه داخلی سازی شده را وارد کرده بودند با گرفتن تعهد کتبی از وارد کنندگان مبنی بر این که این آخرین مرحله واردات آنهاست، اجازه ترخیص برای آن کالا‌ها صادر شد.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن ادامه داد: ۴۵۳ قطعه کماکان برای ناوگان ریلی کشور وارد می‌شود که این قطعات نیز در سامانه با مشخصات کامل بارگذاری و به تولید کنندگان، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور برای تولید آن اطلاع رسانی شده است تا این قطعات نیز در داخل ساخته شده و از واردات قطعات ناوگان ریلی بی نیاز شویم.

آقای ضیایی مهر با بیان این که امسال نیز در چهار مرحله برای جهش تولید برنامه داریم، گفت: ۲۵۹ دستگاه ناوگان ریلی شامل لوکوموتیو، واگن باری و مسافری با ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است که با توانمندی داخلی، تولید شده و ۴۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ رشد داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش جمعی تولید کنندگان و شرکت‌های حمل و نقل ریلی و سرمایه گذاران، بتوانیم در سال جهش تولید اقدامات خوب و ارزشمندی انجام دهیم و در پایان سال کارنامه مثبتی را ارائه کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.