| کد خبر: 218081 |

شهردار اردبیل خبر داد

◄ مشارکت 500 میلیارد تومانی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه‌های شهری اردبیل

اردبیل|شهردار اردبیل گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده بین شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

تین نیوز

اردبیل|شهردار اردبیل گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده بین شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل به لایحه اجرای پروژه‌های مدیریت شهری با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: با پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان این استان در مجلس توافق نهایی با قرارگاه انجام شده تا به ارزش 500 میلیارد تومان پروژه‌های متعدد عمران شهری از تقاطع غیرهمسطح گرفته تا سایت دفن زباله اجرایی و عملیاتی شود.

وی ارزش این تفاهمنامه را معادل بودجه یک ساله شهرداری اعلام کرد و افزود: این منابع صرف اجرای پروژه‌های در مسیر توسعه اصولی شهر خواهد شد و سعی‌مان بر این است تا جلوی اجرای پروژه‌های زاید و غیرضرور گرفته شود.

لطف‌اللهیان سابقه کاری قرارگاه را در اصلاح، طراحی و اجرای سایت دفن زباله در شهرهای مختلف یادآور شد و بیان کرد: قرار است در اردبیل نیز سایت بهداشتی دفن زباله توسط قرارگاه طراحی و اجرا شود تا دفن اصولی پسماند را شاهد باشیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: با همکاری قرارگاه قرار است پارک 9 هکتاری نیز اجرایی شود که انتظار می‌رود بعد از تصویب تفاهمنامه در شورا مراحل انعقاد نهایی آن انجام شود.

لطف‌اللهیان پیش پرداخت این قرارداد را تابع شرایط عمومی پیمان و در قالب تیپ قرارداد تعریف شده اعلام کرد و گفت: از آنجائی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه‌های کمتر از یک هزار میلیارد تومان ورود پیدا نمی‌کند قرار شده تا به قیمت کارشناسی املاک سهل‌البیع در اختیار آنها قرار گیرد و در کنار آن اراضی مورد نظر برای اجرای پروژه‌ها در اختیار قرارگاه قرار گیرد.

وی در مورد پل قدس و تهیه نقشه در سال‌های 92 و 93 با تصویب در شورای شهر اظهار کرد: از سال 94 و با انعقاد قرارداد احداث پل شروع شده و در فاز اول براساس نظر پیمانکار و مجری طرح سعی شده از نئوپلان خارجی استفاده شود اما به دلیل ایراداتی که سازمان بازرسی در خرید کالا و تجهیزات خارجی وارد کرده باید در مورد خرید نئوپلان داخلی برای ادامه این پروژه تصمیم‌گیری کنیم.

شهردار اردبیل ارجاع این موضوع را به شورای فنی استان خارج از ضوابط قانونی اعلام و خاطرنشان کرد: با پیشنهاد شورای شهر قرار شد کمیته تخصصی متشکل از شورا، شهرداری و متخصصان شورای فنی در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و نظر نهایی را اعلام کنند.

لطف‌اللهیان به بازدیدهای مکرر از محلات کمتر توسعه یافته نظر عدالت‌آباد اشاره کرد و گفت: بارها بازدیدی را از این مناطق انجام دادیم و سعی‌مان بر این بوده تا به رغم اینکه این مناطق خارج از محدوده شهر است در حد وسع و توان خدماتی را به ساکنان این مناطق ارائه کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.