| کد خبر: 218080 |

فرماندار اردبیل خبر داد

◄ 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای بهسازی باند فرودگاه اردبیل

اردبیل| فرماندار اردبیل از سرمایه‌گذاری 60 میلیارد تومانی برای بهسازی باند فرودگاه اردبیل خبر داد.

تین نیوز

اردبیل| فرماندار اردبیل از سرمایه‌گذاری 60 میلیارد تومانی برای بهسازی باند فرودگاه اردبیل خبر داد.

مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با تین‌نیوز اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دولت فاز اول این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد تا امکان دایر شدن پروازهای جدید در فرودگاه اردبیل فراهم آید.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال با رایزنی‌های انجام شده تعداد پروازها افزایش یافته و از تاخیر و کنسلی پروازها کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: با خرید تجهیزات جدید برای فرودگاه اردبیل امیدواریم در تردد هوایی هموطنان مشکلی به وجود نیاید.

فرماندار اردبیل در مورد پروژه راه آهن اردبیل و تلاش دولتمردان برای تکمیل این خط ریلی در سال آینده گفت: در دو سال اخیر بیش از 750 میلیارد تومان اعتبار از محل فاینانس بانک ملی برای راه آهن تخصیص یافته است.

امامی یگانه اعتبار امسال راه آهن را یک هزار و 70 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با جذب 100 درصدی این اعتبار تا پایان سال روند اجرایی راه آهن اردبیل – میانه سرعت دو برابری پیدا خواهد کرد.

وی پیشرفت 62 درصدی خط ریلی اردبیل – میانه را یادآور شد و بیان کرد: 21 کیلومتر عملیات ریل‌گذاری از سمت اردبیل شروع شده و امیدواریم تا پایان امسال این میزان به 100 کیلومتر افزایش یابد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان اردبیل با اشاره به به احداث ایستگاه اصلی راه آهن در اردبیل تصریح کرد: این مرحله با 90 درصد پیشرفت در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد و تا پایان فصل کاری عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

امامی یگانه افزود: به هیچ وجه راه آهن اردبیل مشکلی از بابت تامین اعتبار ندارد و در قطعات مختلف پیمانکاران تلاش می‌کنند تا راه آهن به نقطه پایانی و سرانجام برسد.

 

بهره‌برداری از 130 طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی در اردبیل

فرماندار اردبیل به افتتاح‌های هفته دولت در اردبیل اشاره و اظهار کرد: در گرامیداشت این ایام 84 پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری 420 میلیارد تومان به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

امامی یگانه گفت: به میمنت این ایام 46 طرح تولیدی و سرمایه‌گذاری نیز با یک هزار و 500 میلیارد تومان آماده افتتاح است که در مجموع در مرکز استان اردبیل 130 طرح اعم از عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده است.

وی در مورد پروژه‌های بهسازی و مرمت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی بین شهری و روستایی نیز خاطرنشان کرد: در شهرستان اردبیل دوبانده جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی، جنوبی و همچنین شرق و غرب مرکز استان در اولویت قرار گرفته به طوری که سعی بر این است تا همچنان توسعه بزرگراه‌ها به انجام برسد.

فرماندار اردبیل با قدردانی از تلاش و برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی استان برای چهاربانده کردن محورهای مواصلاتی از سمت اردبیل به مشکین‌شهر و اردبیل به سرچم تصریح کرد: از محل سفر رئیس جمهور برای این پروژه‌ها 38 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تلاش بر این است تا با جذب منابع ملی این اعتبارات ارتقا یافته و بستر خوب بهره‌برداری از این محورهای مواصلاتی برای تردد ایمن فراهم آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.