| کد خبر: 218050 |

شکایت ایران از آمریکا بابت سرقت محموله سوخت صادراتی به ونزوئلا

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بابت توقیف کشتی های حامل سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا، به سازمان جهانی دریانوردی شکایت کرد.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بابت توقیف کشتی های حامل سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا، به سازمان جهانی دریانوردی شکایت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جلیل اسلامی در خصوص سرقت کشتی‌های حامل سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا اظهار داشت: صادرات فرآورده‌های نفتی و سوخت با توجه به سیاست‌های دولت و نظام باید انجام شود و ما تلاش می‌کنیم در سازمان بنادر تحریم‌ها مانعی بر سر صادرات فرآورده‌های نفتی و دیگر کالاها نباشد.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با لایه‌های مختلف حاکمیتی در بخش صادرات و حمل و نقل انجام شده، تلاش می‌کنیم تا مسیر صادرات دریایی به صورت مستمر انجام شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در بخش صادرات فرآورده‌ها، انجام صادرات با هماهنگی شرکت ملی نفت، سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های حمل سوخت انجام می‌شود. سازمان بنادر هم موظف است تا فرآیندهای حاکمیتی آن شامل ایمنی حمل و نقل و ایمنی دریایی را کنترل کند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

اسلامی تصریح کرد: همچنین موظفیم تا جلوی توقف و بسته شدن مسیر صادرات و تردد کشتی‌های حامل سوخت ونزوئلا و دیگر کشورها را بگیریم.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسشی در خصوص شکایت ایران به سازمان جهانی دریانوردی (IMO) در خصوص توقیف کشتی‌های حامل سوخت ایران به ونزوئلا اظهار داشت: ما در مقاطع مختلف و در اتفاقات گوناگون در قالب بیانیه‌های اعتراضی و شکایت‌های حقوقی، اعتراض خود را به آیمو اعلام کرده‌ایم که از کشتی‌های آزاد ایران جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص توقیف کشتی‌های حامل سوخت به ونزوئلا نیز چندین بار با دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی صحبت و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم. این برای اولین بار است که آنها قول داده‌اند که این موضوع را پیگیری کنند.

به گفته اسلامی در حال حاضر محموله سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا که از سوی آمریکا توقیف شده بود در یکی از بنادر این کشور تخلیه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • yaser 0 0

    این بخاطر همون کشتی هایی که هفته گذشته آمریکای خبیث توقیف کرده بود !!!! که رییس جمهور و مجلس و سپاه و اخبار ایران 24 ساعته میگفتن نه کشتی ها ایرانی بوده و نه نفتش و نه صاحبانش ...
    این تذهبودن ؟