| کد خبر: 218015 |

رونمایی از طرح های بازسازی ناوگان سنگین به جای نوسازی

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: به زودی قرارداد بازسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون با وزارت راه و اتوبوس درون شهری با وزارت کشور را به امضا می رسانیم.

تین نیوز

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: به زودی قرارداد بازسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون با وزارت راه و اتوبوس درون شهری با وزارت کشور را به امضا می رسانیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی در مراسم افتتاح شرکت تولیدکننده کشنده کامیون که صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، اظهار داشت: این طرح در راستای برنامه وزارت صمت مبنی بر نوسازی ۱۷۶ هزار دستگاه کامیون فرسوده در طی سه سال اجرا می‌شود. امسال نیز قرار است ۲۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده نوسازی شوند.

وی افزود: برای نوسازی این تعداد دستگاه کامیون فرسوده یک میلیارد دلار نیاز است که نیمی از آن از محل ارز بازگشت از صادرات امکان تأمین دارد و از رئیس جمهور می‌خواهیم که به بانک مرکزی دستور دهد این مبلغ را تخصیص دهند.

معاون امور صنایع وزارت صمت یادآور شد: هفته گذشته با پیگیری وزیر راه و شهرسازی یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودروهای سنگین با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرارداد تولید هزار دستگاه کامیون نو و جایگزینی آن با کامیون‌های فرسوده را به امضا رساند.

وی ادامه داد: این قرارداد در نوع خود برای اولین بار بود که به امضا می‌رسید و قرار است در این طرح، بانک‌ها ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز اجرای طرح را تأمین کنند.

صادقی نیارکی افزود: همچنین قراردادی با سازمان راهداری به زودی امضا می‌کنیم که طی آن بازسازی کامل ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح اوورهال خودروهای فرسوده می‌توانیم به هدف نوسازی ناوگان دست یابیم.

صادقی نیارکی همچنین از اجرای طرح مشترک وزارت صمت و کشور مبنی بر نوسازی اتوبوس‌های درون شهری خبر داد و گفت: در این طرح با یک چهارم هزینه تولید اتوبوس نو می‌توانیم اتوبوس‌های درون شهری موجود را اوورهال کنیم.

به گفته وی، در این طرح اتوبوس‌های کهنه به طور کامل تغییر می‌کنند. این نوسازی شامل تغییرات ۲۰ تا ۸۰ درصدی اتوبوس‌های فرسوده است و قابلیت نوسازی موتور، گیربکس و حتی بدنه اتوبوس را نیز دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت درباره طرحی که امروز به بهره برداری رسید، اظهار داشت: در این پروژه یک کارخانه خصوصی تولید خودرو با ظرفیت تولید سالانه سه هزار دستگاه کشنده و با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم ۱۰۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.