| کد خبر: 218000 |

وضع دلار در ماه های پیش رو چه طور خواهد بود؟

تحلیل گران ارزی معتقدند اگرچه احتمال افت دلار در آینده وجود دارد اما صحبت از ریزش سنگین آن اغراق آمیز است.

تین نیوز

تحلیل گران ارزی معتقدند اگرچه احتمال افت دلار در آینده وجود دارد اما صحبت از ریزش سنگین آن اغراق آمیز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی ان بی سی، از زمان شیوع کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها به اخلال در زنجیره تامین جهانی منجر شد، بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم گرفتند سرمایه های خود را به سمت دارایی های امن ببرند و در این بین دلار یکی از بزرگ ترین بازندگان بود. هفته قبل ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهانی به کمترین سطح دو سال اخیر خود رسید و حالا که چگونگی و زمان احیای اقتصاد محل تردید اقتصاددانان است و کسری بودجه و بدهی آمریکا با سرعت زیادی رو به افزایش است، این سوال در ذهن معامله گران شکل گرفته که قرار است ریزش دلار تا کجا ادامه داشته باشد؟  

به عقیده شماری از تحلیل گران ارزی، اگرچه امکان ریزش دلار در ماه های آینده بالا است اما این ارز به عنوان ارز اصلی جهانی در موقعیت مستحکم تری از آن قرار دارد که انتظار سقوط آزاد آن را داشت. پاتریک شوویتس- مدیر دارایی بانک جی پی مورگان گفت: نرخ بهره در ژاپن و منطقه یورو منفی است و حمایت های خوبی به شکل اعتبار و تزریق نقدینگی در این کشورها انجام شده است اما نباید فراموش کرد اقتصاد آمریکا وضعیت بسیار بهتری از ژاپن و اروپا دارد و این در بلندمدت معادلات را به نفع دلار تغییر می دهد.  

گروهی از تحلیل گران ارزی شرکت بلک راک که بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری خصوصی جهان محسوب می شود نیز در یادادشتی نوشتند: در کوتاه مدت دلار احتمالا در موضع دفاعی باقی خواهد ماند. نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر برای بازار ارز بسیار مهم خواهد بود.

یوناس گولترمان- کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در موسسه کپیتال اکونومیکس در خصوص اینده دلار گفت: سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی در سال های اخیر کاهش یافته و آمارهای صندوق بین المللی پول نیز تاییدکننده این مساله است. بحران کرونا به مشکلات دلار دامن زده و به نظر می رسد فشار روی این ارز در سطح بالایی باقی مانده اما صحبت از سقوط آزاد دلار قطعا اغراق آمیز است.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.