| کد خبر: 217954 |

مناف هاشمی:

◄ ده روز آینده خط ده متروی تهران کلنگ زنی خواهد شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌ها از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت قرار دارد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌ها از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، سید مناف هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تین نیوز درباره اولویت‌های معاونت گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌ها از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت حمل‌ونقل ترافیک قرار دارد. همکاران با کمک پلیس راهور در بحث فرهنگ‌سازی، آموزش‌های لازم و اطلاعات تلاش می‌کنند. ثبت و ساماندهی اطلاعات موتورسواران در دستور کار معاونت قرار دارد.

او با اعلام اینکه نوسازی موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌ها از اصلی‌ترین اقدامات ماست، تصریح کرد: در کنار این نوسازی به دنبال موتورسیکلت برقی هم هستیم که بتوانیم کاهش آلایندگی را در پیش داشته باشیم. در این راستا با مسئولان سازمان برنامه‌ریزی و دولت جلساتی داشتیم. سرمایه‌گذارانی پیدا شدند که در این موضوع سرمایه‌گذاری کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هم جز جدی‌ترین برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل ترافیک است. با همه مشکلات و سختی‌ها پیگیری‌های خوبی دراین‌باره انجام شده است. یک مرحله از این اقدامات به قرارداد رسیده و سه مرحله هم در حال مذاکره است.

هاشمی ادامه داد: برای پیگیری تعطیلی یازده کارخانه تولید اتوبوس که در سال جهش تولید تعطیل‌شده‌اند، جلسه‌ای در مجلس با حضور کمیسیون صنایع مجلس و هیئت رئیسه خواهیم داشت. وضعیت این شرکت‌ها برای امسال نیست، ده سال است که این کارخانه‌ها به دلیل سفارش ندادن دولت در حال تعطیلی هستند.

وی با اشاره به کلنگ زنی خط متروی ده تهران گفت: ظرف حداکثر ده روز آینده خط ده متروی تهران کلنگ زنی خواهد شد که بالغ بر 15 هزار سرمایه‌گذاری است تا لاین غربی این مترو از مناطق 2، 5 و 22 و در آینده لاین شرقی را به سمت منطقه 4 داشته باشیم. منابع مالی نیز با همه سختی‌ها قسمتی از محل اوراق مشارکت و بخشی از منابع داخلی شهرداری و بودجه شهرداری تامین خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این‌که یکی از مصوبات خوب شورای شهر، تامین پارکینگ‌هاست، بیان کرد: پارکینگ‌ها می‌تواند یکی از اهداف هم در سال 1399 و 1400 باشد به شرطی که مصوبات شورا دقیقا اجرا شود. منابع کسری پارکینگ هم باید در راستای تولید پارکینگ‌ها استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.