| کد خبر: 217951 |

رییس پلیس راهور فاتب:افزایش ترافیک، تصادفات وشکایات با لغو اجرای طرح ترافیک

رییس پلیس راهور فاتب گفت: طی سه هفته گذشته از زمان اجرایی نشدن طرح ترافیک به طور میانگین ۴۱ درصد ترافیک در شهر تهران را شاهد بودیم.

تین نیوز

رییس پلیس راهور فاتب گفت: طی سه هفته گذشته از زمان اجرایی نشدن طرح ترافیک به طور میانگین ۴۱ درصد ترافیک در شهر تهران را شاهد بودیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا بر اساس اعلام روز دوشنبه پلیس فاتب، سردار حمیدی اظهار داشت: در زمانی که طرح ترافیک اجرا نمی شد شاهد حجم بالای حضور شهروندان در ساعات مختلف روز در سطح معابر بودیم .

وی ادامه داد: حتی در برخی ساعات هم تا ۵۵ درصد شاهد افزایش حجم حضور و ترافیک در هسته مرکزی سطح شهر بودیم که معابر ما کشش این حجم ترافیک را نداشته و برخی مواقع ترافیک از خیابانهای اصلی به داخل معابر و میدان های دیگر گسترش پیدا میکرد و باعث بی نظمی های ترافیکی  خاصی در سطح شهر  بودیم.

رییس پلیس راهور فاتب اضافه کرد: در این مدت عدم اجرای طرح ، ۱۲ درصد تصادفات شهر تهران افزایش پیدا کرد که باعث بی انضباطی ترافیکی شد و این امر باعث عدم رضایت شهروندان شده بود چرا که  ۱۷ هزار و ۷۷۲ بار مشکلات ترافیکی و شکایات مردمی را ثبت کردیم. 

حمیدی بیان داشت: آماری هم که از شرکت واحد در خصوص استفاده شهروندان از این سامانه را گرفتیم نشان می دهد برداشتن طرح ترافیک در آن حوزه هم باعث کاهش ترافیک و افزایش حضور در اتوبوس ها نشده و مسافرینی هم که دارای خودروی شخصی بوده اند باز هم بیشتر آنان از وسایل حمل و نقل عمومی من جمله از بی آر تی استفاده کرده اند .

وی با اشاره به معضل وارونگی هوا و ترافیک در ۶ ماه دوم سال گفت: امسال با غیر حضوری شدن مدارس و کم شدن ترافیک می توانیم بگوییم ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می دهیم ولی به همین منوال سال گذشته و با ترددهای بیشتر در شهر در نیمه دوم سال شاهد  ترافیک و آلودگی بیشتری خواهیم بود .

حمیدی خاطر نشان کرد: در تهران روزانه ۲۰ میلیون سفر داریم چرا که هشت میلیون وسیله که چهار میلیون موتور و چهار  میلیون خودرو است از این رو این حجم تردد نیازمند مدیریت است .

وی در خصوص تردد موتور سیکلت های سنگین گفت: تردد موتورسنگین از نظر قانونی غیر مجاز است و پلیس با توجه به اینکه تردد می کنند به خاطر حفظ جان راننده و دیگران و حفظ نظم ترافیک با آنها  برخورد می کند در پارکینگها موتورسیکلت هایی هستند که شاید هر کدام بالای ۴۰۰ تا  ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد .

رییس پلیس راهور فاتب بیان داشت: برخی خودروها و موتورها به خاطر اینکه شاید ترخیص آنها مقرون به صرفه نیستند ترخیص نشده اند که ۶۰ هزار خودرو در پارکینگها رسوب شده اند .

وی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پلیس راهور تهران بزرگ پیش بینی های لازم را صورت داده است گفت: ۱۵ هزار هیات های مذهبی که داریم که جلسات متعددی بین هیات های امنا و پلیس راهور صورت گرفته تا شرایط بهتری را ایجاد کنیم

حمیدی خاطرنشان کرد: عمده عزاداری ها بیشتر در شب است در همین راستا عزادارانی که با لباس مشکی تردد می کنند از معابر مطمین تر عبور کنند همچنین رانندگان با دقت و حوصله بیشتری جهت عدم برخورد با عابران و عزاداران رانندگی کنند.

به گزارش ایرنا، به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شد و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و «شارژ حساب شهروندی» بود.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک، بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران، ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته بود و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شد که خبرهایی مبنی بر شلوغی مترو و اتوبوس موجب شد تا اجرای طرح به صورت موقتی لغو شود.

 بنابراعلام مسئولان مدیریت شهری و پلیس راهور پایتخت از صبح -اول شهریور-، ۲ طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا اجرایی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.