| کد خبر: 217934 |

احداث مسیر ایمن دوچرخه سواری در شمال شرق پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه4 از احداث حدود 42 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح منطقه خبر داد و گفت: بحث ایمنی در مسیر دوچرخه سواران از اولویت های مدیریت شهری منطقه 4 است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه4 از احداث حدود 42 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح منطقه خبر داد و گفت: بحث ایمنی در مسیر دوچرخه سواران از اولویت های مدیریت شهری منطقه 4 است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مهدی اناری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 در این باره گفت: در راستای سیاست های مدیریت ارشد شهری در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک و تحقق شعار "تهران شهری برای همه" و لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه سواران و عابران پیاده، عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری در منطقه 4 آغاز شد.

وی افزود: فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقاء سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا از اهم اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

اناری با اشاره به جزییات این اقدام گفت:عملیات احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری با کارشناسی ها و مطالعات متعدد در این زمینه برای درنظر گرفتن بهترین و ایمن ترین مسیر برای دوچرخه سوار، عابران پیاده و خودروها در نظر گرفته می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 گفت: در این راستا در منطقه چهار چندین مسیر دوچرخه سواری در حال احداث است که همگی آنها چه مسیرهای مختلط با روند حرکت خودروها و چه مسیرهای ویژه در پیاده روها همگی با علایم جداکننده فیزیکی و تابلوها و خط کشی های ویژه مشخص شده و ایمنی افراد در این عملیات درجه اول محسوب می شود.

افزود: رصد و بررسی روزانه مسیرهای دوچرخه سواری و حذف هر گونه زواید و اجسام مازاد در این مسیرها از اولویت های مدیریت شهری منطقه چهار است.

اناری گفت: امید است با تکمیل این عملیات و استفاده بیشتر از دوچرخه به جای خودروهای شخصی، شهری سلامت و با آلودگی کمتر را شاهد باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.