| کد خبر: 217909 |

دو ردیف آخر هواپیما به دلیل کرونا باید خالی بماند

رییس سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه به دلیل پاندومی کرونا دو ردیف آخر هواپیما حین پرواز باید خالی بماند، گفت: اگر ایرلاینی از این دستور تخلف کند قطعا با آن برخورد می‌شود.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه به دلیل پاندومی کرونا دو ردیف آخر هواپیما حین پرواز باید خالی بماند، گفت: اگر ایرلاینی از این دستور تخلف کند قطعا با آن برخورد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، گفت: سازمان بین‌المللی هوانوردی ایکایو با همکاری سازمان بهداشت جهانی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی یاتا ، انجمن فرودگاه‌ها و بسیاری از انجمن‌های هوانوردی در خصوص بیماری کرونا و نقش صنعت هواپیمایی در قالب یک برنامه، اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی یاتا در این راستا نتایجی را منتشر کرده و اعلام کرده است که فاصله گذاری اجتماعی داخل هواپیما نیازی نیست که رعایت شود. اکنون در اکثر کشورها این دستورالعمل صادر و یاتا آن را برای همه کشورهای عضو فرستاده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: با این حال وزیر راه و شهرسازی دستور داد که دو ردیف آخر صندلی هواپیما حین پرواز باید خالی باشد، اولا اینکه به دلیل کاهش سفرها، ظرفیت هواپیما به آن حد نمی‌رسد که دو ردیف خالی نباشد ضمن اینکه نظارت سازمان روی انجام این دستور به صورت جدی وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی،  گفت: دستور است که دو ردیف آخر هواپیما باید خالی بماند و اگر ایرلاینی تخلف کند قطعا با آن برخورد می‌شود.

وی در خصوص اعلام به صرفه نبودن پروازها از سوی برخی ایرلاین‌ها هنگام پرواز با صندلی خالی نیز گفت: شرکت‌های هواپیمایی در مورد پرواز با ظرفیت ۶۰ درصد مخالف هستند اما در جلسه‌ای مشترک ابلاغ شد که دو ردیف آخر هواپیما باید خالی بماند. هر مسافری که سوار هواپیما شد در صورت مشاهده عدم رعایت این دستور از داخل هواپیما با سازمان هواپیمایی تماس بگیرد و این تخلف را گزارش دهد، ما به وسیله نمایندگانی که در فرودگاه‌ها داریم این شکایت را یا در مبدا و یا در مقصد رسیدگی می‌کنیم.

مسافران پروازهای داخلی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا در محیط فرودگاه و داخل پروازها شکایت دارند و آنچه از تجربه سفر خود مطرح می‌کنند مغایر دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و حتی سازمان هواپیمایی کشوری است.

یک مسافر پرواز تهران- کیش روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا از عدم تب سنجی در ترمینال ۲ فرودگاه امام خبر داد و گفت: هنگام ورود به محیط ترمینال فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شد و مسافران هنگام ورود به ترمینال تفاوتی را با دوران قبل از پاندمی کرونا شاهد نبودند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود تب سنجی دستی در ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود و ما امیدوار به انجام تب سنجی حرارتی از طریق دوربین‌های نصب شده بودیم اما به نظر نمی‌رسید که این مهم نیز انجام شود.

به گفته این مسافر، فاصله گذاری اجتماعی هنگام تحویل چمدان و اخذ کارت پرواز نیز رعایت نمی‌شد و وضعیت تهویه ترمینال هم مناسب نبود.

این مسافر با اعلام اینکه داخل هواپیما نیز شاهد تکمیل ۱۰۰ درصدی ظرفیت بودیم، گفت: عجیب تر اینکه بسته بهداشتی شامل ماسک که قرار است به مسافران نیز داده شود حداقل در این پرواز به مسافران تعلق نگرفت. به بهانه کرونا کترینگ تعطیل بود و هیچ پذیرایی از مسافران حین پرواز انجام نمی‌شد.

مسافر پرواز تهران- مشهد یک شرکت هواپیمایی دیگر نیز صبح امروز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از وضعیت داخل هواپیما گلایه کرد و گفت: تمام صندلی‌های هواپیما فروش رفته بود و فاصله‌گذاری اجتماعی به مفهومی که اعلام شد دو ردیف آخر هواپیما در هر پروازی برای اختصاص به مسافران مشکوک به کرونا یا بدحال تعلق بگیرد و باید خالی بماند رعایت نشده است.

این فرد با طرح این سوال که چرا در ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از ایرلاین‌ها از پرواز با ظرفیت ۶۰ تا ۴۰ درصد خبر دادند، گفت: بعد از آن هم اعلام شد ردیف آخر هواپیما خالی می‌ماند اما این موضوع هم رعایت نمی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.