| کد خبر: 217873 |

۵۰۶کیلومتر بزرگراه در اردبیل احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در طول ۶ سال آینده بیش از ۵۰۶ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در طول ۶ سال آینده بیش از ۵۰۶ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، مجمع نمایندگان استان و استاندار اردبیل در محل سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد اظهار داشت: در طول ۶ سال آینده بیش از ۵۰۶ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح کردیم و امسال نیز قصد احداث ۶۱ کیلومتر بزرگراه را در استان داریم.

حیدری خاطر نشان کرد: با تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور این امر محقق خواهد شد تا اهالی استان از راه ایمن در ترددهای خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: راه و شهرسازی استان اردبیل تلاش می‌کند در سال آینده ۸۵ کیلومتر و سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۸۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۳ نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث کند تا در مجموع ۵۰۶ کیلومتر احداث بزرگراه را در استان شاهد باشیم.

حیدری با بیان اینکه در استان اردبیل در پایان سال ۹۸ بالغ بر ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۹ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۱ کیلومتر راه فرعی احداث و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در استان اردبیل به ۷۶۲ کیلومتر بزرگراه نیاز داریم که ۱۸۰ کیلومتر از آن اجرایی و عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: با احتساب این آمار در استان اردبیل ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه نیاز است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز شاهد احداث و راه‌اندازی این مسیرهای بزرگراهی باشیم.

عضوشورای برنامه ریزی استان اردبیل در حال احداث بودن ۱۹۳ کیلومتر بزرگراه در استان با همت پیمانکاران خبر داد و تصریح کرد: ۳۵۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی نیز در دست مطالعه است که مطالعات ۳۹ کیلومتر به مراحل پایانی رسیده و قرار است طی مناقصه به پیمانکاران سپرده شود.

نیاز ۵۲۰۰ میلیارد تومانی برای احداث بزرگراه‌های استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه مورد نیاز در استان به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تنها ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های استان پیوست بودجه داشته که این رقم در سال ۹۷ با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان مجلس به ۷۵۸ کیلومتر رسیده است.

حیدری تصریح کرد: در سال گذشته ۸۹۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان ردیف اعتباری داشته که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه‌ها اجرا و تکمیل آن را در برنامه پنج ساله شاهد باشیم.

گفتنی است معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در آستانه هفته دولت به منظور بازدید از طرح های مهم عمرانی و تولیدی و شرکت در جلسات بررسی و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان اردبیل سفر کرد.

دکتر نوبخت در بدو ورود به استان از اختصاص بودجه ای ۳۰ هزار میلیاردی برای این استان خبر داد که با صرف آن  پروژه‌های نیمه‌تمام استان به سرانجام رسیده و با بهره‌برداری از آنها برای  ۱۱ هزار و ۲۳۲ نفر شغل مستقیم و برای تعداد زیادی نیز شغل غیرمستقبم فراهم می‌شود.

معاون رئیس جهور تصریح کرد: تمام پروژه‌ها و مصوبات رئیس جمهور در اردبیل اجرایی می‌شود و اعتبارات این پروژه‌ها بصورت صددرصد تخصیص می‌یابد.

وی گفت: در سفر به اردبیل طرح‌های عمرانی که نیاز به کمیسیون ماده ۲۳ داشته‌اند توسط سازمان برنامه و بودجه مجوزشان صادر شد و همچنین طرح‌های مجوز ماده ۵۶ نیز مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفتند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.