| کد خبر: 217872 |

ترکیب هیأت رییسه سال چهارم شورای شهر مشخص شد/هاشمی رئیس ماند

در جلسه امروز شورای شهر تهران ترکیب هیأت رییسه سال چهارم شورای شهر تهران مشخص شد و محسن هاشمی رفسنجانی برای سال چهارم رئیس شورای شهر تهران ماند.

تین نیوز

در جلسه امروز شورای شهر تهران ترکیب هیأت رییسه سال چهارم شورای شهر تهران مشخص شد و محسن هاشمی رفسنجانی برای سال چهارم رئیس شورای شهر تهران ماند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در اولین دستور جلسه خود، برگزاری انتخابات هیات رئیسه را در دستور کار خود قرار دادند که محسن هاشمی تنها کاندیدای ریاست شورای شهر بود.

در این جلسه به دلیل ابتلای محمدعلیخانی به کرونا، پیشنهاد شد که رأی وی به صورت مجازی و غیر حضوری اخذ شود اما محسن هاشمی اعلام کرد از آنجایی که در آیین نامه شورا به لزوم مخفی بودن رأی اعضا تاکید شده، بهتر است در راستای جلوگیری از هرگونه شائبه حالا که ۲۰ نفر هستیم از رأی علیخانی عبور کنیم و بعدا رأی‌شان را در گوشی به من بگوید.

وی ادامه داد: این رویه ممکن است بدعت شود و بعدا در فضای مجازی داستان ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا، در حین شمارش آراء علی اعطا به عنوان ناظر انتخاب شد.

بنابر این گزارش، انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران برای سال چهارم برگزار شد که محسن هاشمی توانست با کسب ۱۸ رأی از ۲۰ نفر حاضر در جلسه شورا، برای سال چهارم به عنوان رئیس شورای شهر تهران باقی بماند.

محسن هاشمی پس از انتخاب به عنوان رئیس شورا از اعضاء به دلیل حسن اعتماد تشکر کرد.

در ادامه جلسه شورا برای انتخاب هیأت رییسه، انتخاب نایب رئیس در دستور کار قرار گرفت که محسن هاشمی از ابراهیم امینی دعوت به نامزدی در سمت نایب رییسی شورای شهر کرد و بهاره آروین نیز پیشنهاد داد که یکی از زنان شورا به غیر از خودش، برای پست نایب رئیسی کاندیدا شود که هیچ یک از زنان اعلام کاندیداتوری نکرد و تنها ابراهیم امینی گزینه نایب رئیسی شد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم امینی با کسب ۱۶ رأی از ۲۰ نفر حاضر، توانست برای سال چهارم نایب رئیس شورا باقی بماند.

همچنین در ادامه اعضای شورای شهر انتخاب دو منشی را دردستور کار خود قرار دادند که محسن هاشمی اعلام کرد که زهرا نژادبهرام به عنوان منشی کاندیدا شدند و از خانم آروین هم می خواهم که از تصمیم انصراف خود صرف نظر کرده و همچنان برای سال چهارم منشی بماند.

همچنین الویری نیز ضمن دعوت از آروین برای حضور به عنوان منشی در هیات رئیسه گفت: شورای پنجم با مبارزه با فساد پز می دهد و پرچم دار این جریان هم آروین است پس لازم است که آروین در هیات رئیسه بماند.

در ادامه امانی، فراهانی، خداکرمی و میرلوحی نیز از آروین درخواست کردند که یکسال دیگر منشی شورا بماند که نهایتا آروین عضو شورای شهر ضمن عذرخواهی از حسن نظر اعضاء گفت: من تلاش کردم در این مدت مسئولیت جمعی را در حد توانم انجام دهم اما توان من یاری نمی کند که این مسیر را ادامه دهم.

آروین ادامه داد: کار در شورا با انسجام در حال پیگیری است و باید امورات در شهرداری کنترل شود و حالا توانم یاری نمی‌کند که با اعلام انصراف رسمی آروین، الهام فخاری و آرش میلانی اعلام کاندیداتوری کردند.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران از میان سه کاندیدای منشی شورا میان آرش میلانی، زهرا نژادبهرام و الهام فخاری، دو تن را یعنی  زهرا نژاد بهرام با ۱۳ رأی و آرش میلانی را با ۱۲ رأی از مجموع  ۲۰ نفر حاضر انتخاب کردند.

همچنین محسن هاشمی در انتهای رأی گیری اعلام کرد: کسانی که قصد جابجایی در کمیسیون ها را دارند به هیات رئیسه اعلام کرده و برای سال چهارم نیز تمامی کمیسیون ها مکلف هستند بار دیگر انتخابات درون کمیسیونی برای انتخاب رئیس، نایب رئیس و... را تاروز  سه شنبه انجام داده و نتبجه را اعلام کنند و همچنین صندلی های شورا تا قبل از جلسه بعدی در سه شنبه قرعه کشی می شود.

 

هاشمی در پایان افزود: همه اعضاء شایستگی این را داشتند که در صندلی هیات رئیسه بنشینند و جا دارد از آقای حق شناس که به علت حفظ وحدت شورا از شرکت در انتخابات ریاست شورا منصرف شدند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، انتخابات هیات رئیسه در حالی برگزار شد که شهربانو امانی در سخنانی گفت: خانم اروین در نطق دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورا به عنوان یکی از زنان فرهیخته، جوان و توانمند که اقدامات بسیار خوبی در این کسوت تجربه کردند با توجه به دغدغه ای که داشتند پیشنهاد دادند یکی از خانم‌ها کاندیداتوری نایب رییسی شورا قبول کنند و برخی خانمها تاکیدشان من بود که از دغدغه خانم اروین قدردانی می کنم و امیدوارم تلاش کنند سهمیه خانمها حفظ شود و از اقای امینی هم که از سرمایه های شورا هستند عذرخواهی می کنم اما از این پیشنهاد تشکر می کنم.

وی ادامه داد: تذکر من در ارتباط با انتخابات هیات رییسه شورا و ماده 5 قانون شورا است؛ بر اساس انچه که در قانون امده اخذ رای برای هیات رییسه باید مخفی و روی ورقه باشد اما باتوجه به اینکه مصوبات فراوانی برای ایام کرونا داشتیم از جمله بسته های تشویقی اقتصادی ولی در ارتباط با ماده 5 قانون که بسیار مهم است تدبیری نشد.

وی تاکید کرد: رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا به عنوان همکار ما بیمار هستند و علی رغم ان وظایف نمایندگی خود را انجام دادند و امروز نیز گزارش کمیسیون را ارائه کردند و علاقه دارند در رای گیری شرکت کنند لذا تقاضا دارم اقای امینی استناد حقوقی داشته باشند که به گونه ای ایشان رای خود را بدهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.