| کد خبر: 217864 |

◄ ساماندهی حاملان چرخ دستی در محدوده بازار با جدیت باید پیگیری شود

صبح امروز در نشستی با حضور معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران، شهردار منطقه 12 و دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، تفاهم‌نامه ای پیرامون ساماندهی حاملان چرخ دستی فعال در محدوده بازار تهران و شناسایی و ثبت اطلاعات آن ها منعقد شد.

تین نیوز

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران، شهردار منطقه 12 و دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، تفاهم‌نامه ای پیرامون ساماندهی حاملان چرخ دستی فعال در محدوده بازار تهران و شناسایی و ثبت اطلاعات آن ها منعقد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه بازار و بازاریان در همه حوزه ها از پیش از انقلاب نیز بهترین نقش را داشته اند، گفت: پشتیبانی بازار فقط اقتصادی نیست، اگر برای بازار مشکلی پیش بیاید کل کشور درگیر خواهد شد. تیمچه ها و راسته ها سابقه زیادی دارند و ما سعی می کنیم همان نقش و سابقه را حفظ نماییم.

40 تا 50 درصد بازار ایران در تهران است

مناف هاشمی در ادامه به سهم بازار تهران در قیاس با کل کشور اشاره داشت: 40 الی 50 درصد بازار ایران در تهران قرار دارد و نیمی از این مقدار در منطقه 12 قرار دارد. همه مشاغل اقتصادی در پاساژها و نقاط دیگر شهر ارتباطی با این منطقه داشته و در نتیجه مشکلات این منطقه بیشتر است.

او درباره چنین طرح هایی گفت: ساماندهی چرخ‌های دستی‌ فعال در بازار بزرگ تهران امری بسیار ضروری است که البته در گذشته نیز سابقه چنین اقداماتی از قبیل ساماندهی کامیونت‌ها را داشته‌ایم، اما موفق نبوده و این طرح نیز اگر با جدیت دنبال نشود، احتمال ثمربخش نبودنش وجود دارد.

c0d5dbee-7b47-46ed-a5b0-d85e0d82de59

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران به جزئیات این طرح پرداخت: امیدوار هستیم این ساماندهی تا انتها قوی پیش برود و‌ تمام فعالان با چرخ‌دستی ثبت شوند، تمام این افراد شغل خود را از دست ندهند، با مجوز به کار خود ادامه دهند و افرادی که شناسایی نشده‌اند نتوانند به این کار ادامه دهند. این امر به امنیت بیشتر در این محدوده‌ها نیز منجر خواهد شد.

چشم‌داشت مالی نداریم

هاشمی در ادامه به تجدیدنظر در اندازه و شکل برخی از این چرخ‌دستی‌ها نیز پرداخت و گفت: در تلاش هستیم ظرف مدت یک سال این طرح کامل اجرایی شود و باید به این نکته نیز اشاره کرد که ما هیچ چشم داشت مالی نخواهیم داشت و به دنبال کسب سود از این طرح نیستیم.

او در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل کمبود پارکینگ در منطقه 12 گفت: یکی از مشکلات مهم ما در محدوده مرکزی شهر کمبود پارکینگ است که در تلاش هستیم پارکینگ‌های محلی را برقرار سازیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.