| کد خبر: 217842 |

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس

◄ زیرساخت ها و امکانات درمانی استان باید تقویت شود

تین نیوز

قزوین| عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس با اشاره به موقعیت ارتباطی استان قزوین و نقش آن به عنوان شاهراه ارتباطی کشور،اظهار داشت: برهمین اساس زیرساخت ها و امکانات درمانی این استان باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فاطمه محمدبیگی عصر شنبه در نشست ارزیابی دوره‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار شد،افزود: استان قزوین در بسیاری از حوزه ها دارای نقش ملی است اما اعتبارات آنها استانی و محدود دیده شده است.

وی گفت: اعتبارات قزوین از جمله در حوزه بهداشت و درمان به دلیل نقش ملی پررنگ آن در بسیاری حوزه ها باید نسبت موقعیت و ظرفیت‌های آن و نه براساس جمعیت در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیتی نزدیک به ۳۰ میلیون در اطراف استان قزوین سکونت دارند که خیلی از آنها به این استان رفت و آمد دارند و به خدمات این استان در بخش های مختلف درمانی، صنعتی، کشاورزی، راه و سایر موارد نیازمند هستند بنابراین اعتبارات این استان نیازمند ارتقا است.

محمدبیگی در ادامه گفت: این استان نیاز به پژوهشکده های تخصصی، دانشکده داروسازی، سانتر سوختگی دارد.

وی اظهار داشت: رفع کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان این استان نیز از مطالبات جدی ما از مسئولان وزارتی و دولتی است.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت و به سازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در سطح استان قزوین یک ضرورت مهم است و همچنین نوسازی بافت فضاهای درمانی و احداث دانشکده‌های مرتبط با حوزه پزشکی از مطالبات مردم استان به شمار می رود.

محمدبیگی در ادامه با تبریک روز پزشک به این قشر تلاشگر، گفت: مدافعان سلامت در تمام این ماه‌ها با تلاش شبانه‌روزی بار سنگین حفاظت از سلامت مردم بزرگ ایران را بر دوش کشیدند و تعدادی از آنان نیز در این راه به شهادت رسیدند که نام آنان همواره به بزرگی و فداکاری در اذهان ایرانیان ثبت و ضبط خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام که جهان مبتلا به آزمایشی بزرگ به نام کرونا است، زبان از بیان رشادت‌های پزشکان، متخصصان، پرستان و کلیه کادر درمانی و مدافعان سلامت قاصر است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در این ایام که به نام روز پزشک نام گذاری شده است، ضمن پاسداشت روح ملکوتی شهدای مدافع سلامت و آرزوی موفقیت، سلامتی و توفیق خالصانه برای همه کادر درمانی و جامعه پزشکی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه مقابله با آلام و دردها، به مطالبات بر حق کادر پزشکی و مدافعان حوزه سلامت به صورت ویژه توجه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.