| کد خبر: 217838 |

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین

◄ تشکل‌های مردم نهاد بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کنند

قزوین| مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت ، باید با توجه به شیوع بیماری کرونا بر اجرای مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی دیده بانی و نظارت کنند.

تین نیوز

قزوین| مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت ، باید با توجه به شیوع بیماری کرونا بر اجرای مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی دیده بانی و نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مریم بیدخام  با اعلام این خبر، افزود: وظایف دستگاه‌های اجرایی طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در خصوص فرایند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تبیین شده است و در این راستا تشکل‌های مردم نهاد در کنار سایر گروه‌های مردمی و جهادی می‌توانند به نحو شایسته‌ای بر اجرای مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در راستای تقویت مسوولیت اجتماعی، تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند با آموزش و اطلاع رسانی به آحاد جامعه نقش موثری در کنترل و کاهش شیوع این بیماری ایفا کنند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با تولید برنامه‌های آموزشی و بهره‌مندی از فضای مجازی در راستای ایجاد حساسیت بین مردم اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: گروه‌های مردمی از جمله سمن‌ها، گروه‌های جهادی و داوطلبان بسیجی چشم بیدار مردم در جامعه هستند و انتظار می‌رود تا این گروه‌ها در شرایط حساس کنونی ضمن آموزش‌های عمومی برای مردم، بر اجرای مطلوب پروتکل‌های بهداشتی در سطح کلیه مراکز نیز نظارت داشته باشند.

بیدخام اظهار داشت: امیدواریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، زنجیره انتقال این ویروس در جامعه قطع شود و شاهد ریشه کن شدن آن در جامعه باشیم.

وی از تشکل‌های مردم نهاد خواست ضمن نظارت بر روند اجرای مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی و الزامات سلامت محیط کار، در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، گزارش آن را به مبادی مرتبط و دفتر پدافند استانداری به عنوان مسوول کمیته ارزیابی دستگاه‌ها ارسال کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.