| کد خبر: 217828 |

معاون سیاسی استاندار قزوین

◄ بخشی از مطالبات کارگران کنتور سازی اوایل هفته پرداخت می شود

قزوین| معاون سیاسی استاندار بیان داشت:بخشی از مطالبات کارگران کنتور سازی اوایل هفته پرداخت می شود.

تین نیوز

قزوین|معاون سیاسی استاندار بیان داشت:بخشی از مطالبات کارگران کنتور سازی اوایل هفته پرداخت می شود.

به گزارش تین نیوز، منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار گفت: کارخانه کنتور سازی یکی از واحد های تولیدی واقع در شهر صنعتی الوند بوده که در چند ساله اخیر بدلیل مطالبات مالیاتی، دستگاه های خدمت رسان ، مشکلات اقتصادی و بویژه سوء  مدیریت دچار مشکل شده است.

وی در ادامه گفت:این واحد صنعتی یکی از مهمترین تولید کنندگان کنتور های مورد نیاز شرکت های توزیع نیروی برق در سطح کشور بوده است ولی در ادامه و روند تولید به دلائل مختلف بخصوص سوء مدیریت نتوانست کیفیت و تقاضای مورد نیاز صنعت برق را تامین نماید.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: طی دو سال اخیر با حمایت های استانداری و دستگاه قضایی استان این مجموعه فعالیت با ظرفیت تولید پایین داشت که صرفا بتواند پاسخگوی حقوق و مزایای کارگران باشد، ولی با افزایش هزینه های اولیه تولید و تهیه مواد اولیه و مطالبات مالیاتی عملاً از ابتدای سال جاری امکان فعالیت این واحد میسر نبود و از طرفی مدیران شرکت در بازداشت هستند.

حبیبی گفت: موضوع چگونگی فعالیت شرکت در جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی ، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و چند سناریو جهت ادامه کار به واحد پیشنهاد شد.

وی افزود:از جمله واگذاری مدیریت شرکت به کمیته موضوع قانون حمایت از صنایع که تاکنون امکان تامین منابع مالی آن فراهم نشده است.

معاون سیاسی استاندار گفت:  با توجه به مطالبات زیاد بانک ها ، مالیاتی ، بیمه تامین اجتماعی ، شرکت های آب ، برق و گاز و ... عملاً امکان ادامه فعالیت واحد تولیدی میسر نبود که نهایتاً تصمیم گیری شد فعلاً واحد تولیدی تا تعیین تکلیف نهایی تعطیل و کارگران به بیمه بیکاری معرفی شوند.

حبیبی بیان داشت: پیگیری ها جهت ارائه راهکاری به منظور فعالیت مجدد شرکت از طریق قانونی از جمله جذب سرمایه گذار جدید ، مدیریت دولتی و یا قانون حمایت از صنایع توسط استانداری و دستگاه قضایی در حال پیگیری است که چنانچه یکی از راه ها محقق شود جذب کارگران سابقه دار شرکت در اولویت خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار خاطر نشان کرد: قابل ذکر است مقرری بیمه بیکاری کارگران معرفی شده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی از شهریور ماه برقرار و پرداخت خواهد شد.

حبیبی در پایان یادآور شد: با پیگیری صورت گرفته از طریق فروش بخشی از سهام شرکت در یکی از استان ها ، بخشی از مطالبات کارگران حدوداً معادل 2 تا 3 ماه ، حداکثر تا اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد و پیگیری جهت پرداخت بقیه مطالبات کارگران در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.