| کد خبر: 217800 |

بویینگ عصای ضدعفونی کننده ساخت

با توجه به شیوع ویروس کرونا،شرکت بویینگ عصایی توسعه داده که با استفاده از اشعه فرابنفش سطوح مختلف در هواپیما را ضدعفونی می کند و تمام ویروس ها را از بین می برد.

تین نیوز

با توجه به شیوع ویروس کرونا،شرکت بویینگ عصایی توسعه داده که با استفاده از اشعه فرابنفش سطوح مختلف در هواپیما را ضدعفونی می کند و تمام ویروس ها را از بین می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، شرکت بویینگ مشغول توسعه یک عصا است که با انتشار نور فرابنفش باکتری ها و ویروس ها را خنثی می کند. این اختراع بخشی از روش های مختلف برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف هواپیما و همچنین سطوح کل کابین است.

نگرانی ها درباره سلامت کارمندان شرکت های هوایی و مسافران در عصر همه گیری کرونا سبب شده بسیاری از شرکت ها برای پاکسازی هواپیما به فناوری های نوین رو بیاورند.

مهندس ارشد طرح «اکو دمانستریتور» بویینگ در این باره می گوید: با استفاده از این عصا نیازی به استفاده از الکل یا مواد ضدعفونی کننده دیگر که به تجهیزات حساس الکترونیکی آسیب می زنند، نیست.

بویینگ تصمیم دارد لیسانس این فناوری را ثبت و با کمک شرکت های طرف سوم آن را برای مصارف تجاری بسازد.

همچنین این شرکت برای توسعه فناور با ۱۳ ایرلاین مختلف همکاری کرده است. به گفته مدیره پروژه آزمایش  نمونه اولیه عصای ضدعفونی کننده شرکت ها نسبت به استفاده از دستگاه علاقه زیادی  نشان داده اند.

این درحالی است که با توجه به اهمیت شیوه های پاکسازی بسیاری از شرکت های هواپیمایی از دستگاه های ضدعفونی کننده الکترونیکی استفاده می کنند که تمام ویروس ها را ازبین می برد. علاوه بر آن استفاده از اسپری های آنتی میکروبی که پوششی به مدت ۳۰ روز ایجاد می کند نیز بین شرکت های هواپیمایی افزایش یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.