| کد خبر: 217778 |

۱۲۶ فوتی جدید کرونا / ۷۰۷ نفر بستری شدند

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۰۲۸ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۰۲۸ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی گفت: ۳۸۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون سه میلیون و ۱۱ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری با اشاره به استانهای در شرایط هشدار نیز گفت:همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با اشاره به اول شهریورماه و بزرگداشت زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا، ستاره پرفروغ عرصه طب ایران، ضمن گرامیداشت و ادای احترام به شهدای مدافع سلامت کشور، فرا رسیدن این روز را به جامعه پزشکی تبریک گفت.

وی در این باره افزود: ملت ایران اسلامی در تمام برهه ها شاهد حماسه سازی و رشادت های افتخارآفرینان خویش در مبارزه با مخاطرات بوده اند. از اسفند ماه سال گذشته نیز با شیوع کرونا خدمتگزاران نظام سلامت از جمله پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، ازمایشگاهیان، نیروهای بهداشت محیط و حرفه ای، دستیاران تخصصی دانشجویان پزشکی و کلیه پرسنل همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس، در خط مقدم مبارزه با کرونا پا به میدان گذاشته و با جانفشانی ها و رشادت های بی وصف خویش جلوه هایی از عشق و ایمان را به نمایش درآوردند و در این مسیر دشوار به تعدادی به بیماری مبتلا شدند و درد و رنج ابتلا را به جان خریدند و متاسفانه عده ای هم جان خود را در راه التیام بخشی بیماران از دست دادند. مطمئنا نام این عزیزان به عنوان شهدای عرصه سلامت ثبت خواهد شد.

لاری افزود: در زادروز شیخ الرئیس ابن سینا، فیلسوف، طبیب و دانشمند ایرانی بر خورد لازم می دانیم تا به رسم حق شناسی، مراتب قدرشانسی خود را به پزشکان و تلاشگران عرصه سلامت کشور ابلاغ نماییم. تاریخ زرین ایران به از خودگذشتگی و جان فشانی های این عزیزان افتخار خواهد کرد. امیدواریم مردم نیز با پایبندی به اصول سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دستها، قدردان تلاش و زحمات جامعه پزشکی باشند و با همدلی و همراهی و لطف و مدد الهی شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به ایام عزاداری سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، از کلیه شاگردان و شیفتگان مکتب اباعبدالله (ع) خواست تا مراسم عزاداری ها را بر اساس دستورالعمل های مصوب ابلاغی بر پا کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.