| کد خبر: 217731 |

بهره برداری از جاده سنندج - مریوان زمینه ساز توسعه کردستان می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بهره برداری از جاده جدید سنندج - مریوان زمینه ساز تسریع در توسعه و پیشرفت کردستان در بخش های تجارت و گردشگری است.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بهره برداری از جاده جدید سنندج - مریوان زمینه ساز تسریع در توسعه و پیشرفت کردستان در بخش های تجارت و گردشگری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مریوان، اظهار داشت: پیگیری پروژه‌های شهرستانی و بررسی و آسیب‌شناسی پروژه‌ها از برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است که به صورت ویژه دنبال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: در یک سال گذشته بانک اطلاعاتی پروژه‌های استان کردستان تشکیل و اولویت‌بندی شده است و در هر شهرستان بر روی چند پروژه اولویت‌دار که اثربخشی بیشتری در جامعه و زندگی مردم دارند، تمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: این برنامه‌ریزی و اولویت بندی پروژه‌ها در استان موفقیت‌آمیز بود چرا که از تقسیم اعتبارات بین پروژه‌های غیرموثر جلوگیری می‌شود.

نصراللهی‌زاده گفت: در چهار دهه‌ای که از عمر انقلاب می‌گذرد، در استان کردستان اعتبارات و منابع زیادی صرف توسعه زیرساخت‌ها شده است اما این زیرساخت‌ها به تنهایی منجر به توسعه نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون اکثر روستاهای استان از نعمت برق، آب، گاز و جاده آسفالته برخوردار هستند اما معضل اشتغال باعث شده است که این امکانات و زیرساخت‌ها به تنهایی منجر به رضایت مردم و تولید ثروت در جامعه نشود.

افزایش شاخص بهره‌مندی کردستان از راه روستایی آسفالته از حدود ۳۳ به ۵۰ درصد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: در چند سال اخیر حدود یک هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت شده که شاخص بهره‌مندی استان از راه روستایی آسفالته را از حدود ۳۳ به ۵۰ درصد ارتقا داده است.

وی گفت: آنچه امروز مهم است، این است که در زمینه کارهایی که منجر به خلق ثروت، ایجاد ارزش‌افزوده، فرصت‌های شغلی و رفع مشکلات جامعه می‌شود، اقدام کنیم.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: می‌توان اعتبارات دولتی را در زمینه‌هایی صرف کرد که فرصت شغلی و درآمد ایجاد کند و لذا فرمانداران باید در توزیع اعتبارات به این موضوع و پروژه‌های اولویت‌دار توجه کنند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی در کردستان و بخصوص در شهرستان مریوان زمینه‌های خیلی خوبی وجود دارد که ایجاد گلخانه و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فعالان این عرصه یکی از راهکارهای اساسی ایجاد اشتغال و جهش تولید است که دولت با تمام توان از آن حمایت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اضافه کرد: مدیریت باید توام با ریسک باشد حتی اگر برخی افراد هم از چنین اقدامی ناراضی باشند، اما باید مصلحت عمومی و جامعه را در نظر گرفت.

اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: اعتبارات عمرانی استان کردستان در امسال نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش دارد

نصراللهی‌زاده اظهار کرد: در اجرای طرح مهار آب‌های مرزی در کردستان ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار سهمیه تخصیصی شهرستان مریوان است که در ۴ ناحیه عمرانی عملیات اجرایی انجام شده است و در امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای پروژه‌های شبکه آبیاری و زه کشی پایاب سد گاران در حوزه وزارت نیرو و نیز پروژه خط و تاسیسات انتقال آب شرب از سد گاران به شهر مریوان، ۱۳۷ میلیارد تومان درخواست شد که ۱۱۰ درصد تحقق پیدا کرد و به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان آذر امسال از اراضی پایاب سد گاران حدود یک هزار و ۹۰۰ هکتار به کشت آبی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون برای احداث سد گاران، شبکه پایاب و سامانه انتقال آب در بخش وزارت نیرو، ۷۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: طرح انتقال آب سد گاران به شهر مریوان نیز در دست اجراست و تا آخر امسال بخشی از آب شرب مورد نیاز این شهر از محل سد گاران تامین می‌شود و در برنامه درازمدت نیز ایجاد تصفیه‌خانه و تامین پایدار آب شرب مریوان اولویت است.

 

تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده سنندج - مریوان هزینه شده است

نصراللهی‌زاده یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده سنندج - مریوان (تیژتیژ- گاران) هزینه شده و این مبلغ تا پایان امسال به ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و اینکه طولانی‌ترین تونل غرب کشور با یک هزار و ۸۸۶ متر نیز در این پروژه قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان در مرحله اول برای اجرای طرح جامع ساماندهی پایانه مرز بین‌المللی باشماق مصوب شده است و به زودی زمینه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بهرام نصراللهی‌زاده اظهار داشت: مرز باشماق جدا از استان در سطح ملی دارای اهمیت است که با توجه به وجود مشکلاتی در پایانه، طرح جامع ساماندهی آن تدوین و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه متولی اجرای این طرح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله، انتقال اسناد اراضی پایانه به نام سازمان راهداری است تا این ارگان بتواند منابع مالی را آنجا هزینه کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: باشماق، دومین مرز ترانزیتی مهم کشور است و سالانه تا ۶ میلیارد دلار مراودات تزاتزینی در این مرز انجام می‌شود که در صورت ساماندهی آن، تحول بزرگی در توسعه منطقه ایجاد خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.