| کد خبر: 217722 |

◄ تاثیر ترافیک در بازار دریایی چین بر میزان تقاضای فولاد در سطح جهانی

ترافیک شدید در بنادر چین منجر به کسری و کمبود محموله های فاین متوسط عیار در بنادر این کشور شده است. به گفته منابع تجاری، از ماه مارس تاکنون شاهد افزایش تعداد کشتی های در صف پهلوگیری به تعداد 80 تا 90 فروند در سراسر بنادر چین هستیم.

تین نیوز

در طول یک سال گذشته نوسانات قیمتی در بازار جهانیِ فولاد بر صنعت حمل ونقل ریلی، جاده ای و دریایی تاثیر زیادی داشته است. کشورهای ابرقدرت اقتصادی همچون چین و امریکا در این میان، با نحوه عملکرد خود در این بازار و سایر بازارها تاثیرگذاری زیادی بر نوسانات قیمتی دارند.

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر و پس از شاخص های مثبت اقتصادی چین و ثبت رکورد بالای تولید فولاد خام که به 93.3 میلیون تن در ماه جولای رسید و همچنین به دلیل اینکه این بازار رشد 9.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رساند، تمایلات خوشبینانه ای به بازار سنگ آهن و صعود آن بر اساس تقاضای فولاد چین ایجاد شده است.

علاوه بر این، ترافیک شدید در بنادر چین منجر به کسری و کمبود محموله های فاین متوسط عیار در بنادر این کشور شده است. به گفته منابع تجاری، از ماه مارس تاکنون شاهد افزایش تعداد کشتی های در صف پهلوگیری به تعداد 80 تا 90 فروند در سراسر بنادر چین هستیم.

با وجود ازدحام موجود، برخی منابع بازار انتظار دارند این ترافیک تا پایان ماه آگوست تسهیل شود. در این راستا انجمن آهن و فولاد چین (سیسا) به طور جدی به دنبال راه حلی برای تسهیل در ازدحام بنادر می باشد.

 

دلیل افزایش قیمت 6.5 دلاری سنگ آهن در طول 3 روز گذشته

اما ریشه اصلی در کجاست؟ درواقع مشکل تراکم بنادر چین منجر به افزایش قیمت کنترل نشده و دور از انتظار سنگ آهن و عرضه محدود محموله های فاین عیار متوسط در موجودی بنادر شده است.

بر این اساس تخمین زده می شود تا مورخ 20 آگوست، تعداد کشتی های منتظر برای تخلیه در حدود 170 فروند باشد که نسبت به پایان هفته گذشته 10 الی 20 فروند افزایش یافته است. در شرایط عادی تعداد کشتی های منتظر جهت تخلیه در بنادر چین حدود 100 فروند هستند.

گفتنی است که بسته به اندازه کشتی و نوع بندر، مدت انتظار هر کشتی جهت نوبت تخلیه به طور متوسط 10 تا 20 روز است. چراکه کشتی ها به دلیل بررسی سختگیرانه کروناویروس و قرنطینه در بنادر چین و همچنین ورود تعداد کشتی بیشتر، به زمان بیشتری برای تخلیه نیاز دارند. بنابراین بر اساس این چشم انداز ادامه یافتن نوسانات قیمتی قیمت فولاد در روزهای آتی دور از انتظار نخواهد بود. اگرچه ایجاد تعادل قیمتی در بازار، در ماه های آتی نیز پیش بینی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.