| کد خبر: 217721 |

۱۰۰ سال پس انداز برای خرید مسکن در تهران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان "در شاخص سرانه مسکن و مالکیت وضعیت کشور بدتر شده است"، گفت: برای خرید واحد ۷۵ متری، دهک سوم درآمدی باید ۶۳ سال پس انداز کند.

تین نیوز

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان "در شاخص سرانه مسکن و مالکیت وضعیت کشور بدتر شده است"، گفت: برای خرید واحد ۷۵ متری، دهک سوم درآمدی باید ۶۳ سال پس انداز کند.

به گزارش  تین نیوز به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوی با بیان این که 40 سال قبل به طور متوسط هر دو خانوار ایرانی در یک واحد ملکی سکونت داشتند، اظهار کرد:در حال حاضر بیش از خانوارها واحد ملکی در کشور وجود دارد.

وی افزود: این در حالی است که شاخص مالکیت در کشور کاهش یافته و بر تعداد مستأجران افزوده شده است. در بعد شاخص سرانه مسکن نیز به ازای هر فرد وضعیت بدتر شده است.

وی بیان کرد: در شاخص قدرت خرید مردم نیز وضعیت بدتر شده، امروز دهک سوم درآمدی برای خرید یک واحد مسکونی 75 متر مربعی در تهران باید 63 سال پس انداز کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دهک درآمدی یک نیز بیش از 100 سال زمان نیاز است که با حداقل دستمزد بتوانند در تهران یک خانه 75 متری را خریداری کنند.

خاندوزی دلیل این وضعیت را کم کاری طرف عرضه مسکن عنوان کرد و افزود: در دوره وزیر سابق راه و شهرسازی کم کاری هم طرف عرضه  و هم عدم کنترل تقاضاهای سوداگرانه تشدید شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.