| کد خبر: 217702 |

13 هزار مسکن مهر فاقد متقاضی نتیجه عملکرد دولت فعلی است

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: گزاره بدون متقاضی بودن مسکن مهر جفای به این طرح بود و به نظر می‌رسد، اگر آخوندی شیرازه مسکن مهر را در دولت قبل به هم نمی‌زد، هیچ واحد مسکونی از این طرح بدون متقاضی باقی نمی‌ماند.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: گزاره بدون متقاضی بودن مسکن مهر جفای به این طرح بود و به نظر می‌رسد، اگر آخوندی شیرازه مسکن مهر را در دولت قبل به هم نمی‌زد، هیچ واحد مسکونی از این طرح بدون متقاضی باقی نمی‌ماند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به منتقل شدن 13 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به طرح اقدام ملی مسکن، گفت: 13 هزار واحد مسکونی مطرح شده، مرتبط با آن‌دسته از خانه‌هایی است که بدون متقاضی بودند یا مالک آن‌ها توانایی پرداخت اقساط را نداشته یا انصراف داده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، در بیان علت بدون متقاضی بودن این تعداد واحد مسکونی، تصریح کرد: فاصله زمانی به وجود آمده و تاخیر در تکمیل واحدهای مسکن مهر که به دلیل ترک فعل عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی رخ داد، علت اصلی تعیین و تکلیف نشدن این تعداد واحد مسکونی است.

* چرا مسکن مهرهای فاقد متقاضی در گذشته به مردم واگذار نشدند؟

شاکری با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه تکمیل مسکن مهر، گفت: سوال اساسی این است که چگونه واحدهای مسکونی در طرح مسکن مهر بدون متقاضی هستند، اما در طرح اقدام ملی مسکن دارای متقاضی می‌شوند؟ در حقیقت اگر این واحدهای در طرح اقدام ملی مسکن دارای متقاضی هستند، چرا در گذشته به مردم واگذار نشده‌اند.

وی، با اشاره به سیاست‌ورزی‌های صورت گرفته در ارتباط با پروژه مسکن مهر، افزود: گزاره بدون متقاضی بودن مسکن مهر جفای به این طرح بود و به نظر می‌رسد، اگر وزیر سابق راه و شهرسازی، شیرازه مسکن مهر را در دولت قبل به هم نمی‌زد، هیچ واحد مسکونی از این طرح بدون متقاضی باقی نمی‌ماند.

*نقاط ضعف پروژه‌های تولید انبوه مسکن در طرح اقدام ملی تکرار نشود

این نماینده مجلس، ضمن ابراز امیدواری از نتایج اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی می‌بایست، نقاط ضعف پروژه‌های گذشته تولید انبوه مسکن را در نظر بگیرد و از تکرار آن‌ها در پروژه طرح اقدام ملی مسکن بپرهیزد.

شاکری در پایان، ضمن ارائه خبر تدوین طرح جامعی در ارتباط با بازار مسکن به منظور بهبود شرایط مردم، گفت: ساخت مسکن و تولید انبوه واحد مسکونی در طرح مجلس دیده شده است و این طرح به زودی با قید دو فوریت در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

لازم به تاکید است، پیش از این، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در ارتباط با موضوع مسکن مهرهای فاقد متقاضی، از انتقال ۱۳ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به طرح اقدام ملی مسکن خبر داده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.