| کد خبر: 217655 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

◄ تعداد پروازهای عبوری روزانه از 800 به 130 پرواز رسید/ برای 500 پرواز هدف گذاری کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: در شرایط کرونا تعداد پروازهای عبوری بسیار کاهش یافت و از 800 به 130 پرواز روزانه رسید که برای رساندن این تعداد به 500 پرواز هدف گذاری شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: در شرایط کرونا تعداد پروازهای عبوری بسیار کاهش یافت و از 800 به 130 پرواز روزانه رسید که برای رساندن این تعداد به 500 پرواز هدف گذاری شده است.

به گزارش تین نیوز، سیاوش امیر مکری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه های فارس به کاهش 60 درصدی عملیات هوانوردی دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا که اواخر سال گذشته رخ داد دنیا تحت تاثیر قرار گرفت و می توان گفت طی 50 سال گذشته از میان هشت بحران جهانی صنعت هوایی بحران کرونا بیشترین تاثیر منفی را وارد کرده است. 

او گفته است: بر اساس گزارش مراجع بین المللی شیوع ویروس کرونا کاهش 50 درصدی تعداد مسافران و کاهش 60 درصدی درآمدهای فرودگاهی را به همراه داشته است. 

وی با اشاره به زیان 6.2 میلیارد دلاری وارد شده بر درآمد هوانوردی دنیا در شش ماه نخست سال 2020، عنوان کرد: سهم ایران از این زیان 69 میلیون دلار است و با پیش بینی مراجع بین المللی امسال شاهد کاهش 50 درصدی درآمد هوانوردی دنیا خواهیم بود و تا پایان سال 2024 می توان امیدوار بود که به درآمد پایان سال 2019 برسیم. به عبارت دیگر پنج سال طول می کشد که صنعت هوایی دنیا در حوزه عملیات فرودگاهی و مسایل مالی به پایان سال 2019 برسد.

وی همچنین بر ضرورت افزایش درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از پروازهای عبوری تاکید کرد و افزود: در شرایط کرونا تعداد پروازهای عبوری بسیار کاهش یافت و از 800 به 130 پرواز روزانه رسید که برای رساندن این تعداد به 500 پرواز هدفگذاری شده است. برای تحقق این امر باید مشوق های مالی ایجاد کنیم. فضای ما گران ولی کوتاه است که امیدواریم با دریافت مجوز از هیات وزیران به زودی بتوانیم بسته تشویقی را در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار دهیم تا فضای ایران را انتخاب کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.