| کد خبر: 217651 |

۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار آسفالت شد

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از زمان اجرای طرح ابرار تاکنون، ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر جاده در محورهای روستایی کشور آسفالت شده و تلاش بر این است تا در قالب این طرح، شاخص بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب ارتقا یابد.

تین نیوز

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از زمان اجرای طرح ابرار تاکنون، ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر جاده در محورهای روستایی کشور آسفالت شده و تلاش بر این است تا در قالب این طرح، شاخص بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب ارتقا یابد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شعبانعلی خاوری اظهار داشت: از سال ۹۸ ساخت راه های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شده است و در این زمینه این سازمان طرح ابرار را در دستور کار دارد تا عقب ماندگی ها در خصوص آسفالت راه های روستایی جبران شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده در قالب طرح ابرار در سال های ۹۸ و ۹۹، پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این میزان محقق شده است.  

خاوری درباره بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب گفت: طول راه های روستایی کشور، ۲۰۶ هزار کیلومتر است که البته بهره مندی روستاییان استان خراسان شمالی از راه مناسب از متوسط کشوری آن کمتر است.

سرپرست معاونت راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: امید است تعهدات این سازمان در طرح ابرار، تا پایان سال مالی ۹۹ محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل راهداری خراسان شمالی هم گفت: تاکنون بیش از ۱۵ کیلومتر راه در محورهای روستایی این استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده است.

جعفر شهامت اظهار داشت: اجرای طرح ابرار با کمک منابع ملی و استفاده از توان ماشین آلات راهداری انجام شده است.  

سرپرست معاونت راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، در سفر دو روزه به خراسان شمالی از محورهای روستایی شهرستان های رازوجرگلان، مانه و سملقان،  اسفراین و فاروج بازدید کرد.

استان خراسان شمالی ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۴۰ کیلومتر راه اصلی و حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.