| کد خبر: 217648 |

◄ سرمایه‌گذاری 170 میلیارد یورویی دولتی در راه‌آهن آلمان

قرار است از امسال تا سال 2030، 170 میلیارد یورو به زیر ساخت شبکه ریلی آلمان، قطارهای نو و دیجیتالی‌شدن اختصاص یابد و تنها 51.5 میلیارد یورو در توسعه زیرساخت ریلی هزینه خواهد شد.

تین نیوز

دویچه بان (به آلمانی: Deutsche Bahn AG؛ به‌صورت مخفف DB) شرکت ملی راه‌آهن آلمان است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ از به‌هم پیوستن دو شرکت دویچه بوندس‌بان از آلمان غربی و شرکت دویچه رایش‌بان از آلمان شرقی تشکیل شد.

سهام این شرکت متعلق به دولت آلمان و یکی از چند راه آهن دولتی در اتحادیه اروپا است که با توجه به میزان توفیق کشور در اتصال به سیستم یکپارچه حمل ونقل ریلی در حوزه باری و بخصوص مسافری می تواند یک الگوی موفق دولتی برای کشورهای در حال توسعه باشد.

حالا مدیرعامل راه‌آهن این کشور هدف‌گذاری مالی سال آینده، پیش‌بینی از سال‌های بعد و همچنین اهداف ارائه سهام راه آهن در بورس دویچه‌بان را اعلام کرده است.

ریچارد لوتس در هدف‌گذاری مالی سال 2021، سوددهی این شرکت را تنها 1.3 میلیارد یورو فرض کرده و گفته مهم‌ترین مساله، بازدهی بورس نیست. چراکه جهت‌گیری این شرکت در عوض به سوی سرمایه‌گذاری بیشتر در سایر بازارهای مالی سودآور و همچنین توسعه زیرساختی راه آهن خواهد بود.

لوتس اضافه کرد: تا جایی که قرار است از امسال تا سال 2030، 170 میلیارد یورو به زیر ساخت شبکه ریلی، قطارهای نو و دیجیتالی‌شدن اختصاص یابد و تنها 51.5 میلیارد یورو در توسعه زیرساخت ریلی هزینه خواهد شد.

گفتنی است که هزینه‌کرد عمومی دولت این کشور امسال به 40 میلیارد یورو مازاد خواهد رسید. این درحالی‌ست که سال گذشته این عدد به 45.3 میلیارد یورو رسیده بود و با توجه به شیوع کرونا در سراسر جهان از جمله در این کشور، این اتفاق طبیعی است.

طول خطوط راه‌آهن در آلمان ۳۸۰۰۰ کیلومتر است. شبکه‌های محلی و سراسری راه‌آهن در آلمان، هماهنگ شده‌اند تا روزانه ۶۰ قطار مسافران را از آلمان به کشورهای همسایه در اروپا منتقل ‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.