| کد خبر: 217633 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر

◄ بوشهر نیازمند پایانه حمل و نقل

بوشهر| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر به ضرورت ایجاد پایانه بزرگ حمل و نقل در مرکز استان اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که باید متناسب با توسعه بندر بوشهر در بخش حمل و نقل صورت بگیرد پایانه بزرگ حمل ونقل در محدوده طرح جدید بندر و جزیره نگین بوشهر است.

تین نیوز
بوشهر| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر  به ضرورت ایجاد پایانه بزرگ حمل و نقل در مرکز استان اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که باید متناسب با توسعه بندر بوشهر در بخش حمل و نقل صورت بگیرد پایانه بزرگ حمل ونقل در محدوده طرح جدید بندر و جزیره نگین بوشهر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت:همچنین به ضرورت ایجاد پایانه بزرگ حمل و نقل در مرکز استان اشاره کرد و افزود: یکی از اقداماتی که باید متناسب با توسعه بندر بوشهر در بخش حمل و نقل صورت بگیرد پایانه بزرگ حمل ونقل در محدوده طرح جدید بندر و جزیره نگین بوشهر است.

مهندسسید حمیدرضا علم ادامه داد: ایمنی جاده ها به عنوان مهمترین دغدغه مردم و مسئولان است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای طی سالیان اخیر تلاشهای مستمری در این راستا دنبال کرده است.

مهندس علم در این خصوص به نصب دوربین‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: در محور ساحلی دیر که تلفات آن بالاست، دوربین‌های جاده ای نصب شده و تلاش می‌شود این دوربین‌ها که شامل هشت سامانه هستند با کسب مجوز پلیس راهور، فعال شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر یادآور شد: با نصب این دوربین‌ها به غیر از محور دیلم - بهبهان و سه راهی سیراف به جم که در برنامه امسال هستند، همه محورهای استان به سیستم هوشمند مجهز می شوند. 

به گفته وی، 95 درصد محورهای شریانی استان به سامانه پیشرفته ثبت تخلف سرعت مجهز است.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته بیش از 57 دستگاه سامانه ثبت تخلف سرعت، 17 سامانه نظارت تصویری، 54 سامانه تردد شمار بر خط، 3 دستگاه باسکول توزین در حال حرکت، 8 دستگاه سامانه vms جاده ای در محورهای ارتباطی و شریانی و گلوگاه های ترافیکی استان نصب هستند که همین امر استان را در بین استانهای کشور پیشتاز نموده است.

وی از تاثیر این سامانه ها بر رفتار ترافیکی رانندگان و کاهش سوانح و تلفات جاده ای و زمینه ارتقاء ایمنی در جاده ها خبر داد و گفت: با تجهیز محورهای ارتباطی استان، بسیاری از رفتارهای پرخطر رانندگان خصوصا سرعت غیرمجاز کاهش یافته، طوری که میانگین سرعت رانندگان تا 40 درصد در محورهای دارای دوربین کاهش نشان می دهد.

مهندس علم به تاثیر این سامانه ها در کاهش مرگ و میر جاده ای هم اشاره کرد و افزود: در بعضی از محورهای خصوصا دو محور پرتردد «بوشهر- برازجان» و «بوشهر- گناوه» بعد از نصب دوربین تلفات رانندگان کاهش یافته است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای تصریح کرد: دو سامانه نظارت تصویری و باسکول wim توزین در حال حرکت هم که در استان فعال هستند نقش بارزی در شناسایی رخدادهای طبیعی و ترافیکی و جلوگیری از تخلف حمل تناژ اضافه بوسیله رانندگان خاطی داشته اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طول کل راه‌های استان بوشهر چهار هزار و ۴۳۴ کیلومتر است که ۶۷۱ کیلومتر آن چهار خطه و بزرگراه، ۵۷۲ کیلومتر اصلی، ۸۴۵ کیلومتر فرعی و ۲هزار و ۲۴۶کیلومتر راه روستایی است.

علم همچنین با اشاره به واگذاری مسئولیت راه های روستایی به این اداره کل از سال گذشته گفت: با پروژه های در دست اجرا، همه روستاهای بالای 50 خانوار استان دارای راه آسفالته با کیفیت می شوند و تنها روستای سرچشمه باقی می ماند که بهسازی و آسفالت این محور در برنامه سالجاری می باشد.

به گفته وی در جریان طرح ابرار هم 28 کیلومتر آسفالت راه روستایی در دستور کار استان می باشد که تا پایان سالجاری اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر درباره مجتمع های بین راهی نیز گفت: اکنون 18 مجتمع بین راهی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال بهره برداری است که در هفته دولت امسال دو مجتمع در محور ساحلی بوشهر-گناوه و همچنین محور عسلویه-بندرعباس به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: فرسودگی پایانه بار موجود بوشهر، مشکلات ترافیکی پایانه و عدم جوابگویی این پایانه با نیازهای روز، برنامه ریزی لازم را جهت ایجاد پایانه جدید برای شهرستان بوشهر ضروری کرده است.

مهندس علم گفت: مقدمات لازم فراهم شده و با مساعدت استاندار محترم بوشهر قطعه زمین مناسبی در جوار خروجی دوم بوشهر تحویل متقاضیان و دست اندرکاران این طرح شده که امیدواریم با توجه به طرح مباحث مربوط به منطقه آزاد، این پایانه بار زودتر آغاز و بتواند نیازهای حمل و نقل بندر بوشهر را با رعایت مسائل زیست محیطی و ترافیکی برطرف کند.

وی موفقیت های این اداره کل در جشنواره شهید رجایی سال گذشته برای چندمین بار در هفته های دولت سالیان اخیر به عنوان دستگاه برتر در اجرای برنامه ها و فعالیت امدادرسانی در سیلاب استان های هرمزگان و لرستان را از دیگر توفیقات این مجموعه اعلام کرد.

به گفته وی، خریداری دستگاه خط کش جاده و اجرای آن توسط این سازمان به منظور صرفه جویی در هزینه ها، افزایش استفاده از آسفالت های حفاظتی برای بالا بردن عمر آسفالت ها در راستای بالا بردن بهره وری دانست.

علم همچنین با اشاره به اینکه مشکلات نوبت دهی ناوگان حمل بار یکی از چالش های قدیمی بوده گفت: با اجرای سامانه از پایانه تا بندر، عدالت در توزیع بار و جلوگیری از ورود رانندگان متخلف و متفرقه بصورت سامانه ای نظارت می شود

وی همچنین از فعال بودن ناوگان بار و مسافر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان یکی از اقدامات برجسته مجموعه حمل و نقل در ایام کرونا دانست و خاطرنشان کرد: اتوبوس های مسافری با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی پیش از سوار کردن مسافر، اقدام به فعالیت می کنند.

 

 

ارتقا شاخص های حمل و نقل و راهداری بوشهر در دولت های یازدهم و دوازهم (92 تا 98)

بزرگراهها: از 535 کیلومتر به 971 کیلومتر رسیده است

راههای اصلی: از 568 کیلومتر به 608 کیلومتر رسیده است

راههای روستایی: از 2 هزار 165 کیلومتر به 2246 کیلومتر رسیده است

روشنایی مسیر: از 92 کیلومتر به 124 کیلومتر رسیده است

شرکت های حمل و نقل کالا: از 115 به 145 شرکت رسیده است

شرکت های حوزه مسافر از 24 به 35 شرکت افزایش داشته است

مجتمع های خدمات رفاهی: از 8 به 18 مجتمع رسیده است

پل هوایی عابر: از صفر به 5 دستگاه رسیده است.

سامانه هوشمند جاده ای: از 56 به 121 سامانه رسیده است

عمر ناوگان بار به 8 سال رسیده و ناوگان مسافری نیز جوانترین در کشور می باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.