| کد خبر: 217618 |

حادثه‌خیزترین جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد کدام است؟

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد محور "یاسوج-اصفهان" را پرحادثه‌ترین محور ارتباطی این استان از ابتدای سالجاری تاکنون عنوان کرد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد محور یاسوج-اصفهان را پرحادثه‌ترین محور ارتباطی این استان از ابتدای سالجاری تاکنون عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از محور یاسوج-اصفهان دوخطه رفت و برگشت بوده، بخشی چهارخطه شده اما جداسازی نشده، این محور کریدور شمال به جنوب، نزدیک ترین راه دسترسی به بنادر جنوبی کشور و پرتردد ترین محور استان است و با داشتن نقاط حادثه خیز زیاد بعنوان حادثه‌خیزترین جاده‌ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهارکرد: محور یاسوج- بابامیدان باتوجه به اینکه دوخطه رفت و برگشت بوده و دارای پیچ‌های متعدد همراه با شیب تند و تونل بعنوان دومین محور حادثه خیز این استان است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محور یاسوج – چرام بخشی زیادی از این جاده فرعی روستایی است و از آن در حد راه اصلی استفاده می شود سومین محور حادثه خیز استان نام گرفته است. این جاده راه دسترسی به شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بوده که مردم استان خوزستان بخاطر آب و هوای خنک از این محور استفاده می کنند.

ویسی پور خاطرنشان کرد: این محور نیز تعریف راه اصلی را ندارد و دارای پیچ‌های زیاد با شیب تند است که حوادث رانندگی زیاد نیز در این محور رخ می دهد.

وی ادامه داد: ۶۳ درصد تلفات جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد و دناست و عمده تلفات تصادفات رانندگی استان مربوط به دو محور یاسوج –اصفهان و یاسوج-بابامیدان است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از بتدای سالجاری تاکنون تصادفات رانندگی استان ۲۹ درصد کاهش داشت، تصادفات منجر به جرح ۲۷ درصد و تصادفات خسارتی ۲۶ با کاهش مواجه بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.