| کد خبر: 217567 |

معاون راه و شهرسازی اردبیل:

◄ راه و شهرسازی 66 میلیارد ریال صرف بازگشایی شهیدگاه کرده است

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای بازگشایی شهیدگاه در اردبیل 66 میلیارد ریال تامین و تخصیص و اعتبار کرده است.

تین نیوز

اردبیل| معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای بازگشایی شهیدگاه در اردبیل 66 میلیارد ریال تامین و تخصیص و اعتبار کرده است.

شهرام باباخانی در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: شهیدگاه یکی از مراکز تاریخی شهر اردبیل و از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود که به دلیل خصوصیات منحصربفرد مکانی، تاریخی و فرهنگی در داخل بافت تاریخی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی که در بافت تاریخی از آثار کالبدی و معنایی به جای مانده از گذشته دیرین محسوب می‌شود در سال‌های اخیر با ثبت جهانی این اثر مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در راستای برنامه‌های مدیریت شهری و ایجاد تعاملات اجتماعی به شناسایی و تبیین مسایل این بافت تاریخی پرداخته به طوری که در تحقق سیاست‌های ابلاغی اقدام به تملک و خرید پنج قطعه املاک باقیمانده در محوطه شهیدگاه کرده است.

باباخانی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با تامین و تخصیص اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال نسبت به بازگشایی شهیدگاه اقدام کرده تا این مجموعه تاریخی و گردشگری به محل حضور مسافران و گردشگران تبدیل شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان به تملک و آزادسازی اطراف بقعه شیخ‌صفی‌الدین، میدان عالی قاپو و محلات تاریخی پیرامون اقدام کرده که این عملیات در راستای تبیین مولفه‌های بازآفرینی بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان مولفه‌های بازآفرینی در محدوده تاریخی و قدیمی شهر تصریح کرد: از جمله این مولفه‌ها ایجاد تعاملات اجتماعی و هویت‌بخشی و همچنین ارتقای قابلیت زیست‌پذیری و بالا بردن کیفیت زندگی شهری در محلات هدف براساس سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی در برنامه‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان بوده است.

باباخانی اظهار کرد: همچنان طرح‌های بازآفرینی در محلات مختلف شهر در حال اجراست که تلاش می‌کنیم با همکاری شهرداری اردبیل این طرح‌ها را در مناطق مختلف شهر اردبیل اجرا کنیم تا زمینه و بستر توانمندسازی این محلات به شکل کالبدی، فرهنگی، اجتماعی و زیست شایسته فراهم آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.