| کد خبر: 217562 |

کدام مرز‌های کشور برای تجارت باز هستند؟

هدایتی گفت: تمامی مرز‌های ترانزیت جاده‌ای ایران به جز ترکمنستان باز و تردد کامیون‌ها در آنجا برقرار است.

تین نیوز

هدایتی گفت: تمامی مرز‌های ترانزیت جاده‌ای ایران به جز ترکمنستان باز و تردد کامیون‌ها در آنجا برقرار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل ترانزیت حمل و نقل از سازمان حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه هم اکنون تمامی مرزهای ترانزیت ایران با کشورهای مختلف باز شده است، گفت: به جز مرز ترکمنستان سایر مرزهای کشور باز است و تردد روانی در این مرزها انجام می شود.

او ادامه داد: هم اکنون تمامی پروتکل های بهداشتی در مرزهای کشور به صورت کامل رعایت می شود و از سوی دیگر ایجاد تونل‌های ضدعفونی برای کنترل بیشتر در مرز بین کشورهای در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه تردد در برخی از مناطق افغانستان به حالت عادی بازگشته است، افزود: بخش عمده ای از جابجایی تجاری کالاها هم اکنون با کشور عراق و افغانستان صورت می گیرد و خوشبختانه ترانزیت هم در این بخش ها انجام می شود.

او تاکید کرد: هم اکنون ترددها و تخلیه کالاها کامیون به کامیون هست و ایران هم در این بخش در حال تلاش است.

هدایتی تاکید کرد: اخیرا شلمچه در مرز عراق که بسته شده بود با رایزنی های صورت گرفته بازگشایی شده و تعداد تردد کامیون ها در این بخش در حال انجام است.  در کشور ترکیه و مرز بازرگان این کشور محدودیت های به دلیل کنترل ویروس کرونا ایجاد کرده اما در حال رایزنی هستیم تا با ایجاد کنترل‌های بهداشتی بتوانیم با محدودیت از این مرزها تردد کنیم.

هدایتی به جابه جایی مسافر از مرزهای بین المللی اشاره کرد و گفت: جابه جایی مسافران هم اکنون از مرزها انجام نمی‌شود به صورت محدود تنها افرادی که تابعیت دوگانه دارند و یا تبعه کشور از جمله عراق و یا ترکیه هستند انجام می شود.

او ادامه داد: هم اکنون در حال رایزنی با بسیاری از کشورها از جمله  ترکمنستان و ترکیه هستیم اما با این وجود تردد در آنها وجود دارد البته  با همکاری  بسیاری از دستگاه ها این موضوع در حال رسیدگی است.

هدایتی همچنین درباره مرز میلک و درگیری چند هفته پیش در کشور افغانستان هم گفت: این مرز هم اکنون بازگشایی شده و تنها به دلیل درگیر رانندگان افغانستانی که خودروهایشان به دلیل قاچاق توقیف شده بود  بسته شده بود اما خوشبختانه با پیگیری و  صحبت با رانندگان این مرز باز شد.

او تصریح کرد: مدتی به دلیل  ایجاد صف های طولانی از کامیون های ایرانی و افغانی مشکلاتی ایجاد شده بود که هم اکنون  این مشکل برطرف شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.