| کد خبر: 217547 |

افزایش تردد کشتی های رو-رو در دریای خزر

نشست توسعه همکاری های بندری و حمل و نقل دریایی بین دو کشور ایران و قزاقستان، با حضور خسرو سرایی؛ مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق نامه های سازمان بنادر و دریانوردی و خیرالدین نور کنکوف؛ معاون رئیس کمیته حمل و نقل وزارت صنعت و توسعه زیر ساخت های جمهوری قزاقستان، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

تین نیوز

نشست توسعه همکاری های بندری و حمل و نقل دریایی بین دو کشور ایران و قزاقستان، با حضور خسرو سرایی؛ مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق نامه های سازمان بنادر و دریانوردی و خیرالدین نور کنکوف؛ معاون رئیس کمیته حمل و نقل وزارت صنعت و توسعه زیر ساخت های جمهوری قزاقستان، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست که دو طرف بر گام های اجرایی جهت توسعه تجارت دریایی تأکید داشتند، خسرو سرایی خاطرنشان کرد: با تغییر الگوی تجارت در دریای خزر و سرعت گرفتن حمل و نقل کانتینری و کالاهای یخچالی، درصددیم با مشارکت در توسعه همکاری ها، زیرساخت های لازم را مهیا کنیم.

مدیرکل ترانزیت ، لجستیک و توافق نامه های سازمان بنادر با بیان اینکه دو کشور ایران و قراقستان با امضای موافقت نامه کشتیرانی تجاری در سال ۲۰۱۵، همکاری های دو جانبه بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل دریایی دارند، افزود: طی سال های گذشته، حمل و نقل ترانزیتی بین دو کشور رشد قابل توجهی داشته است و با بهبود فرایندها و توسعه زیرساخت های بندری و دریایی، این روند، قابلیت ارتقای بیشتری خواهد داشت.

به گفته سرایی، یکی از رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه همکاری ها با طرف قزاقی، راه اندازی تردد کشتی های رو - رو ( کشتی های حمل خودرو) است.

استقبال بنادر قزاقستان از سرمایه گذاری های زیربنایی

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست همچنین معاون رئیس کمیته حمل و نقل وزارت صنعت و توسعه زیر ساخت های جمهوری قزاقستان نیز با تأکید بر اینکه مبادلات تجاری بین ایران و قزاقستان نباید تحت تاثیر شرایط ناشی از انتشار ویروس کووید ۱۹ قرار گیرد، گفت: بنادر آکتائو و کوریک از هر گونه طرح های سرمایه گذاری زیرساختی در زمینه های کانتینری و ایجاد خطوط کشتیرانی رو – رو حمایت می کند.

خیرالدین نور کنکوف با اشاره به اجرای پروتکل شانزدهمین نشست کمیسیون همکاری در زمینه تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی بین ایران و قزاقستان، گفت: دولت قزاستان در طرح های توسعه ای خود به دنبال خرید ۲ فروند شناور رو - رو تا دو سال آینده است.

بر اساس این گزارش، در این نشست دو طرف در خصوص « راه اندازی تردد شناورهای رو – رو بین بنادر آکتائو و کوریک با بنادر شمالی ایران» و « تشکیل کارگروه مشترک طی یک ماه برای تهیه پیشنهادهایی در مورد راه اندازی تردد کشتی های رو- رو » توافق کردند.

همچنین دو طرف با تاکید بر توسعه حمل و نقل کانتینرها با کشتی فیدر بین بنادر آکتائو و بنادر شمالی ایران، توافق کردند به منظور افزایش ترافیک کانتینرها، یادداشت تفاهمی نیز در این راستا منعقد خواهند کرد.

افزون بر این، دو طرف در حوزه امور دریانوردان و سند شناسایی گواهینامه های شایستگی دریانوردان، توافق کردند جهت آشنایی متقابل و  صدور دیپلم برای دریانوردان را بررسی و در صورت لزوم، کارگاه های آموزشی جهت اجرای کنوانسیون مذکور را برگزار کنند.

در این نشست همچنین مدیران کل بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر با تشریح عملکردها و روند فعالیت این بنادر طی دو سال گذشته، در خصوص رویکردهای توسعه ای و سرمایه گذاری در بنادر شمالی ایران توضیحاتی ارائه دادند.

در همین راستا، مجید صابر؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان نیز با اشاره به رویکرد دولت دوازهم برای توسعه روابط با همسایگان حوزه خزر، بر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و قزاقستان، به ویژه در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.

در پایان این نشست مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق نامه های سازمان بنادر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط در حوزه تجارت دریایی با کشور قزاقستان مصمم است، اظهار داشت: حتما در کوتاه مدت، تردد کشتی های رو رو در دریای خزر را توسعه خواهیم داد.

سرایی با اشاره به آمادگی ایران جهت سرمایه گذاری مشترک دریایی و بندری به ویژه در خصوص ایجاد خط کشتیرانی مشترک رو - رو ، تاکید کرد: در همه بنادر ایران در جنوب خزر، امکان پذیرش کشتی های رو رو و قابلیت عملیات کانتینری وجود دارد.

 معاون رئیس کمیته حمل و نقل وزارت صنعت و توسعه زیر ساخت های جمهوری قزاقستان نیز از پیشنهادهای توسعه ای و سرمایه گذاری در بنادر و شرکت های کشیترانی ایرانی استقبال کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. هم اکنون اسکله مناسب کشتی رو- رو در اختیار داریم؟ کدام بنادر؟
    ناوگان کشتی رو- رو چند تا داریم در ساحل شمالی؟
    آیا این کشتی های رو – رو قابلیت حمل واگن رو هم دارن؟