| کد خبر: 217536 |

◄ بیشترین مجوز واردات کامیون دست دوم به چه کسانی داده شد؟

واردات ناوگان زیر سه سال تنها در بخش کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی و راحتی راننده می‌تواند مفید باشد.

تین نیوز

یک راننده کامیوندار گفت: با توجه به مفهوم بهره‌وری که به معنی استفاده بهینه از امکانات موجود است، در بخش حمل و نقل پیمایش بیشتر سالانه با بار، مفهوم بهره‌وری در این حرفه است که به لطف فعالیت بیش از حد بخش ریلی تبدیل به رویا شده است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: حمل و نقل ریلی در بخشی که قابلیت حمل مشترک بین ریل و جاده است بی محابا در حال تاختن است به نحوی که گاهی با سه لکوموتیو در حال کشیدن بیش از ۷۰ واگن است، واگن‌هایی که هر کدام حداقل بار ۲ تریلر را حمل می‌کنند.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا در پاسخ به اظهارات یک کارشناس که به تین نیوز گفته بود «بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالا در طرح واردات ناوگان زیر سه سال ساخت و خروج ناوگان فرسوده، راهکار مناسب و صحیحی است»، افزود: در شرایطی که هر روز از تعداد بارهای جاده‌ای کم می‌شود صحبت از بالابردن بهره‌وری بیشتر جنبه فرافکنی دارد تا واقعیت.

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به دیدگاه این کارشناس که گفته بود «به‌خاطر عدم مجوز واردات و نداشتن رقیب، شرکت‌های خودروساز داخلی همچنان مدل‌های قدیمی عرضه می‌کنند»، عنوان کرد: بیشترین مجوز واردات به همین خودروسازها داده شده که قطعاً نتیجه آن کاهش و یا حتی توقف تولید خواهد بود، چرا که سودی که بنا بود از تولید به‌دست آورند این بار تحت عنوان واردات و بدون زحمت به‌دست خواهند آورد، پس این موضوع هم دردی از این صنف دوا نخواهد کرد.

خیرمند تاکید کرد: واردات ناوگان زیر سه سال تنها در بخش کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی و راحتی راننده می‌تواند مفید باشد ولی این فواید بیش از آن‌که به نفع کامیوندار باشد به نفع دولت است، لذا می‌طلبد دولت تسهیلاتی ویژه برای این مهم در نظر بگیرد تا انگیزه نوسازی در بین کامیونداران به‌وجود آید.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: همچنین با توجه به اینکه دارندگان ناوگان فرسوده اکثراً از پیشکسوتان این صنف هستند عملاً قدرت جایگزین کردن خودروهای وارداتی چند میلیاردی را ندارند.

این راننده کامیوندار عنوان کرد: بنابراین اگر واقعاً اراده‌ای برای نوسازی وجود دارد، لازم است برای اسقاط ناوگان فرسوده نرخی منصفانه به‌عنوان هزینه اسقاط پرداخت گردد و تسهیلات نیز صرفاً برای کامیون نو و یا وارداتی زیر ۳ سال نباشد و این امکان فراهم شود که دارندگان ناوگان فرسوده بتوانند در حد توان خود از ناوگان موجود (زیر ۲۰ سال) برای جایگزینی خودرو فرسوده خود استفاده کنند و از تسهیلات ارزان قیمت دولتی بهره‌مند شوند.

به گفته وی این انتظار که ناوگان فرسوده با کامیون اروپایی ۴ میلیاردی عوض شود بدون شک رویا پردازی بیش نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.