| کد خبر: 217518 |

خط ۴ ریلی بندر شهید رجایی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت های مبتنی بر ریل – بندر خط ۴ بندر شهید رجایی نوسازی هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند، از افتتاح این خط همزمان با هفته دولت در سال جاری خبر داد .

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت های مبتنی بر ریل – بندر خط ۴ بندر شهید رجایی نوسازی هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند، از افتتاح این خط همزمان با هفته دولت در سال جاری خبر داد .

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تدوین برنامه های نظامند جهت انجام تعمیرات ادواری با هدف پیشگیری  و جلوگیری از آسیب به خطوط ریلی بندر شهید رجایی اظهار داشت: تعمیرات و نوسازی سازه‌ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و بر اساس یک برنامه زمانبندی در حال انجام است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در خطوط  ۴و ۵ ریلی بخش نوسازی، اجرای اسلب‌های درجا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها، رنگ آمیزی و اجرای زینک ریچ تمام ریل و سوزن‌ها جهت جلوگیری از پوسیدگی به انجام رسیده است.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه مبلغی بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال برای باز سازی و نوسازی خطوط ۴ و ۵ ریلی بندر شهید رجایی هزینه شده است، مدت زمان اجرای این پروژه را ۲۰ ماه اعلام کرد و افزود: در زمان اجرای پروژه ۴۰ نفر و پس از بهره برداری ۱۵ نفر مشغول خواهند شد .

وی ادامه داد: خط ۴ در حال طی کردن مراحل پایانی است و با برنامه ریزی های انجام گرفته در دولت تدبیر و امید این خط در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد. در این زمینه خط ۵ نیز از پیشرفت ۹۴ درصدی برخوردار است .

همجواری خط چهار با انبارهای کالای اساسی  وتسریع در روند جابه‌جایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید با بیان اینکه بدلیل همجواری این خط با انبار های ۱۰ الی۱۳ بندر که محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است، روند ترخیص کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت، اظهار داشت: وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال - جنوب  که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه است را می‌توان مهمترین مزایا ودستاوردهای حاصل از افتتاح این خطوط قلمداد کرد.

محمدی کرجی ران به نوآوری طراحی مهندسین داخلی در فرآیند اجرای این پروژه نیز اشاره ای داشت و گفت: انجام این پروژه با یک ابداع و نوآوری در طراحی همراه بود و آن اجرای خط اسلب ترک که در قسمت همسطح بجای ریل قاشقی از ریل E۱ ۶۰ استفاده شده و با این اقدام نوآورانه فقدان تامین تجهیزات متاثر از تحریم ها دراین بخش مرتفع شد.

وی در پایان گفت: بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابجایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را دارا است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.